۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
دولت به جای لابی‌گری، وزیر صمت را انتخاب کند
مدیرعامل هلدینگ محصولات صنعتی، معدنی و غذایی:

دولت به جای لابی‌گری، وزیر صمت را انتخاب کند

کیومرثی، مدیرعامل هلدینگ محصولات صنعتی، معدنی و غذایی از مسئولان تقاضا کرد که به جای لابی گری، شایسته سالاری را در اولویت قرار دهند و یک فرد را به عنوان وزیر صمت انتخاب کنند.

به گزارش بازار، اسماعیل کیومرثی تولیدکننده و مدیرعامل هلدینگ محصولات صنعتی، معدنی و غذایی، تفکیک وزارت صمت را به دلیل اهمیت صنعت و معدن در پیشبرد کِشتی اقتصادی مملکت، ضروری خواند و گفت: تفکیک صمت می‌تواند وضعیت صنعت و معدن را به صورت مجزا بهبود ببخشد.

وی افزود: وقتی بانک مرکزی ما تمام سیاست‌های دولت را پیاده می‌کند و هیچ استقلالی ندارد و حتی بانک‌های عامل اعم از خصوصی و دولتی هم مطیع صددرصدی سیاست‌های بانک مرکزی نیستند طبیعی است که به این وضع بیفتیم.

به عنوان مثال، بخشنامه‌هایی از طرف نهاد ریاست جمهوری و بانک مرکزی در سال ۹۳ و ۹۴ به بانک‌های عامل ابلاغ شد که پروانه بهره برداری در بخش معدن را به عنوان وثیقه بپذیرند، اما بانک‌ها این موضوع را نپذیرفتند.

کیومرثی گفت: ما اگر این وزارتخانه را هم تفکیک و یا ادغام کنیم اما مسئولان و مدیران آن بر اساس شایسته سالاری انتخاب نشوند باز وضعیت همین خواهد بود و تغییری در اقتصاد ایجاد نمی‌شود.

مدیرعامل هلدینگ محصولات صنعتی، معدنی و غذایی تصریح کرد: تولیدکننده در شرایط بحران تورم، کرونا و افزایش حجم نقدینگی مجبور به تعدیل نیرو می‌شود که این هم تبعات خودش را دارد یعنی مسئله فقط اقتصادی نیست و ابعاد اجتماعی مهیبی دارد.

کیومرثی از مسئولان سیاسی تقاضا کرد که به جای لابی‌گری، شایسته سالاری را در اولویت قرار دهند و یک فرد را به عنوان وزیر صمت انتخاب کنند تا حداقل در ادامه عمر دولت دچار مشکل نشویم

همچنین مهندس علی صدری عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت تهران و رئیس هیئت امنای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در ادامه این برنامه گفت: تفکیک وزارت صمت در این شرایط اقتصادی خلاف قانون است و با توجه به باقی مانده عمر این دولت، بهتر است که در دولت بعدی بررسی و پیگیری شود.

وی افزود: آیا مجلس یازدهم در این سه ماه از رئیس جمهور دعوت کرد تا درباره وضعیت اقتصادی توضیح دهد و چرا به نقش نظارتی و پرسش و پاسخ خود درمورد معرفی نشدن وزیر صمت عمل نمی‌کند!؟

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت تهران خاطرنشان کرد: دکتر رحمانی در یک سال اخیر که به این وزارتخانه آمد به جای شایسته‌سالاری، گویا مأموریت داشت که افراد بیکار را در این وزارتخانه مشغول به کار کند و با اینکه خودشان رفتند اما مدیران انتصابی ایشان هنوز بر سر کارند و الان هم ما چوب عملکرد ایشان را می‌خوریم.

صدری از تصمیمات جزیره‌ای و انتصابات سیاسی در این وزارتخانه انتقاد کرد و گفت: این وزارتخانه از ادغام چهار وزارتخانه در سنوات گذشته تشکیل شده، اما هنوز یک فرد چابک، شایسته، قوی و مدیر بالغ عاقل غیرسیاسی که از نظرات تشکل‌های بخش خصوصی هم استفاده کند سراغ نداریم.

وی اضافه کرد: آقایان وقتی می‌خواهند وزیر شوند تشکل‌ها را تحویل می‌گیرند، اما معلوم نیست صندلی قدرت از چه جنسی است که به محض نشستن روی آن دیگر جواب تشکل‌ها را هم نمی‌دهند و این نتیجه همین انتصابات سیاسی است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت تهران گفت: سنگ بنا و جنگ تفکیک و تشکیل وزارت صنعت از دولت دوازدهم شروع شد و هنوز هم به خاطر بده بستان‌ها و دعواهای سیاسی خودشان، این وزارتخانه را در برزخ نگه داشته‌اند.

وی در رابطه با متغیرهای تأثیرگذار بر گرانی‌ها گفت: سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده بر قیمت گذاری کالاها نظارت کاملی دارد و به نظرم یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها بالا بودن قیمت تمام شده تولید است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت تهران تأکید کرد: رئیس جمهور هرچه سریعتر باید تکلیف قانونی و شرعی و دین خود را به مردم ادا و تکلیف این وزارتخانه را تعیین کند. ما از این بازی‌های سیاسی تفکیک و تشکیل خسته شدیم و امروز دیگر جای این بازی‌ها نیست.

کد خبر: ۴۲٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha