۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
ایران رتبه نخست جهان در اکتشاف نفت و گاز
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد

ایران رتبه نخست جهان در اکتشاف نفت و گاز

هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: در رتبه بندی مخازن نفت و گاز کشف شده در سال ۲۰۱۹، رتبه نخست جهان در کشف بزرگترین مخازن نفت و گاز با کشف ۵ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال به ایران تعلق گرفت.

به گزارش بازار، صالح هندی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰۰ اکتشاف در جهان انجام شده افزود: سهم ایران از این اکتشاف ها، اکتشاف اول و سوم جهان بوده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: ایران در سال ۲۰۱۹ میدان ارم را به عنوان رتبه اول و میدان نام آوران را باعنوان رتبه سوم بزرگترین اکتشاف‌های جهان درسال گذشته میلادی به دست آورد.

هندی با بیان اینکه در کسب این عناوین با بزرگترین شرکت‌های جهان رقابت کرده ایم گفت: رتبه دوم مربوط به گاز پروم روسیه با حدود ۳ میلیارد بشکه و اختلاف فاحش با کشفیات ایران، رتبه سوم مربوط به شرکت قدیمی و قوی بریتیش پترولیوم، رتبه چهارم مربوط به ابر شرکت اکسون موبیل ایالات متحده و رتبه پنجم متعلق به نفت فلات قاره چین بوده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیارد بشکه معادل نفت خام قابل استحصال درسال ۲۰۱۹ درجهان کشف شده است افزود: با اقدامات انجام شده توانستیم حدود ۵ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال برای کشور ثبت کنیم که ۲۵ درصد کل نفت وگاز کشف شده در سال ۲۰۱۹ جهان است.

وی با بیان اینکه این موفقیت درحالی بدست آمده که کشور ما با محدودیت‌های بسیاری مواجه است و در شرایط سختی کار می‌کنیم ادامه داد: در یک رقابت نابرابر و در شرایط تحریم، موفق شدیم بزرگترین کشف ۲۰۱۹ را از آن جمهوری اسلامی کنیم.

هندی درباره فعالیت‌های آتی اکتشاف در کشور هم گفت: کار تکمیل دو چاه اکتشافی انجام شده و سه چاه دیگر هم در نیمه دوم سال تکمیل خواهد شد و با کشفیاتی که امیدواریم در این مناطق به ثبت برسانیم، تکرار رتبه بزرگترین کشف جهان برای سال آینده دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اکتشافی هم اکنون در دشت آبادان، ناحیه زمین شناسی دزفول و خلیج فارس در حال انجام است افزود: امسال در اکتشاف به مناطق جدید نیز ورود کرده ایم و به دنبال کشف منابع نفت و گاز در استان گلستان در موقعیت هیرکان و دشت مغان در موقعیت ارتوداغ هستیم که امسال کار حفاری چاه‌ها آغاز می‌شود و اگر این حفاری‌ها به نتیجه برسد با توجه به موقعیت این مناطق دستاورد بزرگی برای کشور به حساب می‌آید.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: در کسب داده‌ها برای نخستین بار، یک طرح اکتشافی در منطقه بستان آباد میانه و طرح بسیار بزرگ دیگری در شرق بندرعباس و در منطقه جازموریان آغاز کرده ایم که به دلیل وسعت طرح ها، نتایج آن به سال‌های آینده موکول خواهد شد.

کد خبر: ۴۲٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha