۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
سکه طرح قدیم ۲۰۰ هزار تومان گرانتر شد/ دلار ۲۸۹۸۰ تومان
دلایل عدم توقف روند صعودی قیمت طلا و سکه در بازار ایران

سکه طرح قدیم ۲۰۰ هزار تومان گرانتر شد/ دلار ۲۸۹۸۰ تومان

محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: ثبات قیمت اونس در بازارهای جهانی و کاهش ۳۲۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد نیز نتوانست روند صعودی قیمت انواع سکه و طلا را متوقف کند.

ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروز قیمت اونس در بازارهای جهانی همانند روز گذشته ۱۸۶۲ دلار بود اما قیمت دلار در بازار آزاد با کاهش ۳۲۰ تومانی نسبت به روز گذشته به ۲۸ هزار و ۹۸۰ تومان رسید.

وی افزود:  ثبات قیمت اونس در بازارهای جهانی و کاهش قیمت دلار نیز نتوانست روند افزایشی قیمت سکه و طلا را متوقف و یا کند نماید و امروز قیمت انواع سکه نسبت به روز قبل بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دوباره گرانتر شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه امروز هر قطعه تمام سکه طرح جدید با قیمت ۱۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و هر قطعه تمام سکه طرح قدیم با قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود، تصریح کرد: قیمت این نوع سکه ها نسبت به روز گذشته به ترتیب ۶۵ هزار تومان و ۲۰۰ هزار تومان گرانتر شده است.

محمد ولی خاطرنشان کرد: امروز قیمت هر قطعه نیم سکه به هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، قیمت هر قطعه ربع سکه به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه گرمی به دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است که قیمت نیم سکه و ربع سکه در مقایسه با روز گذشته به ترتیب ۵۰ هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان افزایش نرخ را تجربه کرده اند اما نرخ سکه گرمی همچنان ثابت باقی مانده است.

این فعال صنفی یادآور شد: امروز قیمت هر مثقال طلا به پنج میلیون و ۴۴۹ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای خام ۱۸عیار نیز به یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است که این نرخ ها در مقایسه با روز گذشته قیمت هر مثقال طلا چهار هزار تومان گرانتر اما نرخ هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۲۱۰۰ تومان ارزانتر شده است.

دلایل عدم توقف افزایش قیمت طلا و سکه در ایران
رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی براینکه چرا قیمت طلا و سکه در ایران علیرغم کاهش و یا ثبات نرخ اونس در جهان و ارزان شدن قیمت دلار در بازار آزاد همچنان روند صعودی را طی می کند، اظهار کرد: قیمت طلا در بازار ایران با دو مولفه نرخ دلار در بازار آزاد داخلی و قیمت اونس در بازار جهانی تعیین می شود اما نباید در  این میان از نقش عرضه و تقاضا در تعیین قیمت ها غفلت کرد.

محمد ولی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم به دنبال تبدیل پول خود به کالای سرمایه ای هستند بدون تردید قیمت این اقلام روند صعودی به خود می گیرد؛ کما اینکه در تعیین نرخ سکه یکی از عوامل تاثیر گذار همین میزان تقاضای روزانه مردم و قدرت خرید و تمایل آنها به خرید نوع خاصی از سکه موثر است.

کد خبر: ۴۲٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha