۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
اصلاح قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت روی میز کمیسیون انرژی
عضو کمیسیون انرژی مجلس علام کرد

اصلاح قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت روی میز کمیسیون انرژی

شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تهاتر بدهی‌های دولت به صندوق توسعه ملی با هدف تنفس خوراک پالایشگاه‌ها، مهمترین تغییری است که در صورت اعمال اصلاحیه، در «قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات با استفاده از سرمایه گذاری مردمی» ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر درباره اصلاح قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات با استفاده از سرمایه گذاری مردمی که به تازگی اعلام وصول شده است، گفت: این قانون در مجلس دهم به تصویب رسید و پس از آن وزارت نفت آیین‌نامه اجرایی آن را تدوین و ابلاغ کرد، همچنین حدود دو ماه گذشته شرکت‌های متقاضی با توجه به توانمندی‌های‌شان از سوی شرکت نفت انتخاب شدند لذا طبق این قانون باید در روزهای آتی مجوز احداث پالایشگاه‌های جدید و طرح‌های بهینه‌سازی پالایشگاه‌های قبلی اعلام شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به موازات اجرای قانون، به منظور رفع برخی از اشکالات و اجرای بهتر، بنده به همراه آقای حسنوند نماینده اندیمشک و عضو کمیسیون انرژی طرحی را آماده کردیم که در پی آن ۹ تبصره به قانون مذکور با هدف تقویت آن اضافه خواهد شد.

به گفته وی تهاتر بدهی‌های دولت به صندوق توسعه ملی با هدف تنفس خوراک پالایشگاه‌ها مهمترین تغییری است که در صورت اعمال این اصلاحیه در قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات با استفاده از سرمایه گذاری مردمی ایجاد می‌شود و به نوعی این قانون با اضافه شدن ۹ تبصر مذکور تکمیل خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح که به تازگی در صحن علنی مجلس اعلام وصول شده است به کمیسیون انرژی مجلس فرستاده می شود و پس از بررسی در کمیسیون انرژی به صحن علنی ارسال می‌شود.

کد خبر: ۴۲٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha