۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
تخصیص ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد اعتبار برای سه سال، اتفاق بی سابقه در اردبیل
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مطرح کرد؛

تخصیص ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد اعتبار برای سه سال، اتفاق بی سابقه در اردبیل

اردبیل - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل تخصیص اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی را در بخش های زیربنایی و عمرانی برای سه سال گذشته، اتفاقی بی سابقه برای استان برشمرده و گفت: این موضوع وظیفه ما را در پی گیری طرح ها، سنگین تر می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، داوود شایقی در نشست اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر با استاندار اردبیل، به جایگاه ممتاز استان در ارزیابی های وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از اقتصاد مقاومتی اشاره کرده و گفت: این جایگاه ممتاز، وظیفه ما را سنگین تر می کند و امیدواریم بتوانیم از عهده این وظایف بر بیاییم.

شایقی به توزیع اعتبارات در بین استان‌ها براساس شاخص جمعیتی اشاره کرده و با اشاره به شرایط خوب استان در این بخش نیز گفت: با وجود این که از لحاظ شاخص جمعیتی در جایگاه بیست و سوم و از لحاظ وسعت در جایگاه بیست و پنجم قرار داریم اما در توزیع اعتبارات ملی و استانی در جایگاه بیستم قرار گرفتیم و سالانه بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق می‌شود.

وی افزود: با تلاش و پیگیری مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران ۵۰ تا ۶۰ درصد این اعتبارات جذب شده و در قالب پروژه‌های متعدد شکل عملیاتی به خود می‌گیرد.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل با بیان اینکه در این سه سال دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی از طرق مختلف به استان جذب شده است، اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور و همچنین سفر معاونین و روسای بانک‌های عامل به استان ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبارات خارج از ردیف ملی سالانه به این استان تخصیص یافته که در حال جذب آن هستیم.

شایقی گفت: در تامین بودجه راه آهن و همچنین توسعه چهارخطه راه‌های استان محدودیت اعتبار نداریم و در حال حاضر بیش از ۷۰۰ کیلومتر از راه‌ها و محورهای مواصلاتی ردیف ملی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور قرار شد با تامین اعتبار مورد نیاز سالانه ۵۰ کیلومتر بزرگراه احداث شده و از میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای کاسته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: ۴٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha