۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
۳۰ هزار هکتار زراعت چوب در دست اجرا است
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۳۰ هزار هکتار زراعت چوب در دست اجرا است

منصور، معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال در یک کار جهشی ۳۰ هزار هکتار توسعه زارعت چوب در دست اجرا است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مسعود منصور معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: با این برنامه‌ریزی در ۲ تا سه سال آینده مشکل زراعت چوب رفع و یک صنعت بسیار پررونقی خواهیم داشت.

وی افزود: در این راستا بیش از یک میلیون متر مکعب برداشت چوب از طرح‌های قبلی و صنوبرکاری‌های گیلان و طرح‌های حاشیه مراتع خواهیم داشت. رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور که از نهالستان قدس شهرستان ملایر بازدید می‌کرد تاکید کرد: جنگل‌ها با تلاش و کوشش حفظ می‌شود و مشکلاتی نیز در این زمینه داریم که باید با تقویت کارهای حفاظتی و با مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها حل شود.

منصور ادامه داد: امسال حدود ۴۰ هزار هکتار توسعه جنگل در راستای طرح‌های غنی‌سازی جنگل در دست اجرا داریم و حدود ۳۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی نیز در دستور کار است.

معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال ۵۰۰ هکتار توسعه زراعت چوب در استان همدان هدف‌گذاری شده و درخواست ما افزایش این میزان است.

وی تاکید کرد: استان همدان به لحاظ گونه صنوبر مستعد است و مشکل ما تامین آب غیر متعارف و آب مناسب است که امیدواریم در این سفر با وزارت نیرو تعاملی انجام دهیم تا از میزان آبی که برخوردار می‌شویم، بتوانیم زارعت چوب را در این استان توسعه دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ۲ میلیون هکتار حوزه آبخیز، مطالعات تفصیلی ۷۱۲ هزار هکتار و اجرای ۳۱۲ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در این استان بیان کرد: امسال نیز حدود ۲۰ هزار هکتار عملیات جدید اضافه می‌شود و اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

مسعود منصور با بیان اینکه امسال اجرای طرح آبخیزداری را در ۲۴ حوزه آبخیز استان همدان اجرا می کنیم اظهار داشت: با اجرای طرح های آبخیزداری در استان همدان ۲۸۰  میلیون متر مکعب استحصال  آب و ۴۸ هزار تن افزایش تولید علوفه داشته ایم.
رئیس سازمان جنگل‌ها از کاهش اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری در کشور به نصف سال های گذشته خبر داد و افزود: ما در تلاشیم همچنان روند اجرای طرح های آبخیزداری را برای مدیریت سیلاب ها، افزایش تغذیه سفره های زیر زمینی و افزایش تولید علوفه ادامه دهیم.

منصور گفت: در استان همدان یک‌هزار هکتار صنوبرکاری در راستای زراعت چوب و یک‌هزار هکتار نیز جنگل‌کاری غیر از چوب هدف‌گذاری شده است.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس روز پنجشنبه برای بازدید از قابلیت‌های کشاورزی ملایر و بررسی موانع و مشکلات این حوزه به این شهرستان سفر کرده‌اند.

کد خبر: ۴۲٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha