۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
هزار میلیارد ریال کمک کمیته امداد به مددجویان در بخش مسکن
رئیس کمیته امداد خبر داد

هزار میلیارد ریال کمک کمیته امداد به مددجویان در بخش مسکن

بختیاری، رئیس کمیته امداد امام (ره) گفت: هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات ودیعه و اجاره مسکن به مددجویان زیرپوشش این نهاد در سال جاری اختصاص یافته است.

به گزارش بازار، سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در جلسه بررسی مشکلات کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد افزود: ۲۱۹ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مستاجرند و در شرایط گرانی قیمت اجاره مسکن تحت فشار قرار دارند.

وی ادامه داد: کمیته امداد یکی از نهادهایی است که ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام راحل (ره) تاسیس شد و طی بیش از ۴۰ سال در راستای محرومیت‌زدایی و کرامت انسانی برای اقشار محروم جامعه گام‌های بلندی برداشته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) از اشتغال‌زایی ۲۰۰ هزار نفر در سال جاری توسط این نهاد در کشور خبر داد و افزود: این تعداد ظرفیت خوبی در راستای توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش به شمار می‌رود.

بختیاری با بیان اینکه ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور است که کمیته امداد در این زمینه تلاش فراوانی دارد تا به صورت ویژه، اشتغال خانگی را توسعه دهد گفت: با توجه به اینکه، ۵۵ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد بانوان هستند، کمیته امداد تلاش می‌کند تا در راستای اشتغال خانگی حرکت کند.

وی توانمندسازی را از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و افزود: توانمندسازی مددجویان و نیازمندان کشور، ایجاد درآمد باثبات ضمن رعایت تکریم و کرامت آن‌ها در صدر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

بختیاری اشتغال، مسکن و پیوست فرهنگی را سه رکن اصلی و مهم برای توانمندسازی نیازمندان کشور دانست و گفت: رسیدگی و خدمت مادام‌العمر به سالمندان و بیماران صعب العلاج، به صورت ویژه در بین برنامه‌های کمیته امداد کشور قرار گرفته است.

کد خبر: ۴۲٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha