۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
سامانه رصد گمرکی در جاده‌های کشور نصب می‌شود
رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران:

سامانه رصد گمرکی در جاده‌های کشور نصب می‌شود

سمنان - رئیس کل گمرک ایران گفت: در راستای هوشمندسازی رصد و نظارت مرسولات گمرکی و محموله های وارداتی و صادراتی، در چهار ماه آینده جاده‌های کشور مجهز به سامانه خوانش پملپ دیجیتال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی امیر اشرفی در مراسم افتتاح رسمی ساختمان گمرک استان سمنان همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسئولان و فعالان اقتصادی در سمنان، از هوشمند سازی گمرک ایران اسلامی خبر داد و بیان کرد: هر تحول اقتصادی برای دوام و ارتقا می‌بایست هوشمند، الکترونیکی و مجازی شود که گمرک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی گفت: گمرک نیز در راستای این هوشمند سازی اقدامات خوبی را با تأکید وزارت اقتصاد و دارایی صورت داده که اجرای طرح اجباری شدن تراشه‌های الکترونیکی از سه ماه گذشته تاکنون یکی از مصادیق این اقدامات است.

تجهیز گمرک به امکانات دیجیتالی

رئیس کل گمرک افزود: در گام نخست تمام محموله‌هایی که وارد ایران اسلامی می‌شوند به این پلمپ‌های هوشمند مجهز می‌شوند و در تمامی مبادی ورودی و خروجی نیز دستگاه‌های خوانش و پردازش آن‌ها را نصب‌کرده‌ایم که بتوانیم از کنترل‌های فیزیکی مزاحم به سمت کنترل‌های غیر مزاجم و دقیق گام برداریم.

میراشرفی با بیان اینکه گمرک با راه‌اندازی اپلیکیشن‌های گمرک موبایلی توانسته خدمات خود را در هرجا و در هر زمان به مردم ارائه کند، ابراز داشت: در زمینه الکترونیکی کردن تجهیزات نیز امروز شاهد هستیم که گمرک توانسته در میان دیگر سازمان‌ها پیشرو باشد.

وی افزود: در گام دوم تا سه الی چهار ماه آینده تمام جاده‌ها و مبادی ورودی و خروجی کشور مجهز به آنتن‌ها و دستگاه‌های خوانش پلمپ‌های هوشمند برای کنترل و نظارت بر محموله‌های صادراتی و وارداتی به کشور می‌شوند.

صادرات ۳۵.۵ میلیارد دلاری کشور

رئیس کل گمرک در ادامه گفت: ۷۲ میلیارد دلار تبادلات گمرکی ایران با سایر کشور های دنیا از ابتدای سال جاری تا کنون بوده که سهم صادرات کالا از این میزان ۳۵.۵ میلیارد دلار است.

میر اشرفی در ادامه گفت: چنانچه آمار مربوط به صادرات و خدمات و … را تا پایان سال با همین روند ادامه دهیم در سال ۹۸ نیز طراز مالی کشور مثبت خواهد بود.

کد خبر: ۴٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha