۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
بسیاری از محرومین، مشمول یارانه معیشتی نشده اند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با بازار:

بسیاری از محرومین، مشمول یارانه معیشتی نشده اند

کرمان - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از جامع نبودن بانک اطلاعاتی دولت، خواستار بازنگری جدی در زمینه پرداخت تعهدات مرتبط با یارانه معیشتی شد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با بازار با انتقاد از وضعیت پرداخت یارانه معیشتی اظهار کرد: در شرایط اقتصادی کنونی که مردم دچار مشکلات عدیده ای هستند باید به گونه ای برنامه ریزی شود که قشر محروم جامعه حتما شامل دریافت این سیستم های یارانه ای شوند.

وی گفت: در حالی تعداد زیادی از مردم محروم مشمول دریافت یارانه معیشتی نشده اند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که پایگاه جامع اطلاعاتی برای شناسایی افراد واجد شرایط دارد. به نظر می رسد بانک اطلاعاتی آنها جامع نیست و بنده در صحن علنی مجلس در این خصوص تذکر دادم.

نماینده مردم کرمان و راور گفت: دولت باید در زمینه پرداخت تعهدات مرتبط با یارانه معشیتی بازنگری جدی داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی اظهار کرد: دولت باید برای تقویت اقتصاد کشور و بهبود وضعیت معیشتی مردم در جهت تقویت ارزش پول ملی گام بردارد چرا که این امر منجر به کاهش آثار تورمی می شود.

پورابراهیمی همچنین توجه ویژه به بخش تولید را مورد تاکید قرار داد و گفت: حمایت و پشتیبانی از این بخش منجر به کاهش وابستگی به نفت می شود که بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به مشکلاتی که وابستگی ما به نفت در حوزه اقتصاد ایجاد کرده است، بیان کرد: پول نفت باید صرف مسائل توسعه ای کشور شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ظرفیت های گردشگری ایران و استان کرمان افزود: در شرایط فعلی کشور، تقویت صنعت گردشگری هم در مناطق متعدد کشور، باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۴٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha