۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
 ۹ میلیون تن سیمان از ایران صادر شد/مصرف سالانه ۶۵ میلیون تن
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی:

۹ میلیون تن سیمان از ایران صادر شد/مصرف سالانه ۶۵ میلیون تن

نکا- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از صادرات ۹ میلیون تن سیمان از کشور به کشورهای سی آی اس و حاشیه خزر خبر داد.

 به گزارش خبرنگار بازار، امیرتقی خان تجریشی شامگاه چهارشنبه پس از پایان بازدید بازدید از سیمان مازندران در نکا با اشاره به صادرات ۹ میلیون تن سیمان به کشورهای سی آی اس و حاشیه خزر افزود: تلاش برای افزایش صادرات از برنامه های مهمی است که دنبال می شود.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم آینده صنعت را تضمین کنیم؛ قیمت ها باید واقعی تر شود و برهمین اساس تلاش شد تا قیمت سیمان هم به قیمت واقعی برسد.

خان تجریشی با اعلام اینکه توسعه صنعت سیمان مورد توجه است؛ یادآور شد: توسعه لزوما" افزایش ظرفیت تولید نیست؛ بلکه باید انواع مختلف مصرف و افزایش بهره وری و تولید سیمان جدید برنامه ریزی شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی گفت: در حال حاضر ایران جزء ۷ کشور بزرگ تولید کننده سیمان است و ظرفیت مازاد هم وجود دارد اما با توجه به برنامه و چشم انداز کشور بخشی از این ظرفیت ها به مدار تولید بر خواهد گشت.

وی ادامه داد:  اصل تمرکز باید برای کارآیی و بهره وری باشد و باید از بخش مصارف جدیدی که از این ظرفیت خالی مانده استفاده کنیم.

خان تجریشی افزود: ظرفیت تولید سیمان کشور ۸۵ میلیون تن و میزان مصرف ۶۵ میلیون تن است از اینرو با مازاد ظرفیت تولید سیمان در کشور روبرو هستیم و در این راستا در سال ۹۸ هم میزان صادرات ۹ میلیون تن سیمان انجام شد.

سیمان مازندران جزو صادرکننده های موفق است
وی گفت: مجموعه سیدکو و سیمان مازندران و ساروج جزو صادرکننده‌های سیمان هستند و سیمان مازندران بهکشوری های سی آی اس، قزاقستان و ترکمنستان و روسیه صادرات داشته است.

مدیرعامل سیدکو هم در سخنانی خاطر نشان کرد: در ۸ ماهه امسال در تولید کلینکر و سیمان برنامه ریزی مناسبی انجام شد و از برنامه در نظر گرفته شده جلوتر بوده ایم.

حامد اصل روستا افزود: سیمان مازندران در تولید و تحویل سیمان جلوتر از همه قرار دارد و در بهبود تولید و عملکرد تلاش دارد و لذا افزایش نرخ سیمان از برنامه های مهم است.

مدیرعامل سیمان مازندران بیان داشت: سیمان مازندران صنعت موفق بوده زیرا توجه به عرضه و تقاضا و نیاز پرسنل در اولویت مهم است.

بهروز دانشی گفت: عدم تناسب نهاده های تولید به دلیل تحریم، مازاد عرضه و تقاضا به دلیل افزایش کارخانجات سیمان، بالا بودن سهم انرژی در صنعت سیمان، بروز کووید ۱۹ و تبعات ناشی از آن، ضعف در خطوط شبکه ریلی، جاده ای و دریایی از جمله چالش های گیش روی صنعت سیمان است.

وی افزود: هزینه حمل و نقل یکی از چالش های مهم است که باید در این راستا تلاش شده و تا از چالش های مختلف سیمان جلوگیری شود

کد خبر: ۴۱٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha