۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
سیاست‌های حاکم بر راه آهن مانع احداث امکانات لجستیک در اینچه برون شده است
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

سیاست‌های حاکم بر راه آهن مانع احداث امکانات لجستیک در اینچه برون شده است

گرگان - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان گفت: سیاست های حاکم بر راه آهن مانع احداث امکانات لجستیک در اینچه برون شده است.

علی محمد چوپانی در گفتگو خبرنگار بازار اظهار کرد: اگر امکانات لجستیک و زیرساختی در اینچه برون فراهم شود ضمن اینکه حمل کانتینری از چین و آسیای میانه به ایران و بالکعس فراهم می‌شود، این خط امکان دسترسی به اروپا از طریق ترکیه برای جابه‌جایی کالا را خواهد داشت.

وی افزود: راه‌آهن اینچه برون پایانه وارداتی غلات از کشورهای CIS است و قرار است سالانه ۱۲ میلیون تن غلات و سایر کالاهای صنعتی از این خط ریلی از شمال به جنوب را حمل کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: وقتی بتوانیم ۲۰ میلیون تن غلات از شمال به جنوب کشور و بالعکس را جابه‌جا کنیم سالانه دو تا سه میلیارد دلار درآمد نصیب کشور خواهد شد.

وی با این توضیح که راه آهن اینچه برون قابلیت اتصال به کشور چین را داراست، به مزیت‌های حمل کانتینری از چین به ایران اشاره و اضافه کرد: اگر قطار به صورت رفت و برگشتی کالا حمل کند هزینه هر کانتینر حدود یک هزار و ۵۰۰ دلار می‌شود اما هزینه حمل دریایی هر کانتینر حدود دو هزار و ۵۰۰ دلار است.

چوپانی با بیان اینکه زمان حمل کانتینری به چین ۱۵ روزه و حمل دریایی ۴۵ روزه است، تصریح کرد: متاسفانه سیاست‌های حاکم بر مدیریت راه‌آهن درک صحیحی از احداث امکانات لجستیک و ایجاد صرفه اقتصادی در افزایش بهره‌وری ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل فعلی راه‌آهن اینچه برون، مشکل ذهنیت مدیران راه‌آهن است تا مدیران نگرش خودشان را مبتنی برحفظ منافع ملی به جای منافع سازمانی تغییر ندهند، سرمایه‌گذاری انجام شده در اینچه برون سرمایه‌گذاری راکد تلقی می‌شود.

کد خبر: ۴٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha