۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
افزایش توان دو هزار و ۲۹ مگاواتی نیروگاه‌های کشور
مدیرعامل شرکت برق حرارتی اعلام کرد

افزایش توان دو هزار و ۲۹ مگاواتی نیروگاه‌های کشور

طرزطلب، مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: از سال ۹۵ تا امسال بیش از ۲۰۲۹ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در کشور ایجاد شده، در حالی که نیروگاه جدیدی احداث نشده است.

به گزارش بازار، محسن طرز طلب در هفته بیستم پویش هر هفته الف ب ایران و آیین قدردانی از تولیدکنندگان برق و بهره برداری از طرح‌های ارتقای توان عملی و رفع محدودیت تولید در نیروگاه‌های برق افزود: افزایش ظرفیت تولید در نیروگاه‌های کشور با اجرای طرح‌های ارتقاء توان و رفع محدودیت‌های موجود در نیروگاه‌های تولید برق انجام شده است، در حالی که سرمایه گذاری در این بخش بسیار کمتر از احداث یک نیروگاه جدید است.

وی گفت: در شش ماه نخست امسال میزان انرژی تولید شده در کشور ۱۸۴ میلیارد کیلووات ساعت بوده که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۴ و دو دهم درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به این که ۹۰ درصد انرژی تولید شده در سال ۹۹ توسط نیروگاه‌های حرارتی انجام شده است افزود: حداکثر توان ما تا روز گذشته ۴۸ هزار و ۸۶۳ مگاوات بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

طرزطلب ادامه داد: در شش ماه امسال میزان برق فروخته شده در کشور ۲۱ و سه دهم درصد افزایش داشته و نرخ خرید برق نیز از ۵۵ تومان به بیش از ۶۶ تومان افزایش یافته است.

وی با بیان این که امسال ۹۰ هزار مگاوات تعمیرات اساسی و دوره‌ای در نیروگاه‌های برق حرارتی انجام شده است گفت: این مقدار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، اما بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ یازده درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی افزود: در شش ماه امسال ۱۲۳۹ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شد که این رقم نسبت به سال گذشته هنوز هم کمی عقب است که ما این عقب افتادگی را در شش ماه دوم سال جبران خواهیم کرد.

کد خبر: ۴۱٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha