۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
نخستین جشنواره فرآورده های عسل در دماوند برگزار شد

نخستین جشنواره فرآورده های عسل در دماوند برگزار شد

دماوند- نخستین جشنواره فرآورده های عسل در دماوند با حضور تولیدکنندگان، مردم و مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار،ظهر چهارشنبه و با حضور مرتضی رضایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مجید صفری، فرماندار دماوند و جمعی از زنبورداران و مردم این شهرستان نخستین جشنواره فرآورده‌های عسل دماوند برگزار شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در این همایش طی سخنانی گفت: به نظر می‌رسد که نمادی از عسل و زنبور در دماوند وجود ندارد، در حالی که نباید در حوزه محصولات کشاورزی از جمله عسل، مشکلی در این شهرستان وجود داشته باشد، زنبورداری و تولید عسل، مصداق بارزی از اقتصاد مقاومتی است که کمترین وابستگی را داشته به ایجاد شغل و درآمد می‌انجامد.

مرتضی رضایی با بیان این که آن چه موجب انسجام در فعالیت‌های زنبورداران می‌شود، وجود تشکل‌ها اعم از اتحادیه و تعاونی است، اضافه کرد: نبود اتحادیه و تعاونی می‌تواند موجب از هم‌گسیختگی در سطوح مختلف تولیدی شود.

وی دماوند را اصلی‌ترین شهرستان استان تهران در حوزه تولید عسل دانست و گفت: باید با پررنگ‌ کردن نقش اتحادیه و تشکل‌ها و ایجاد انسجام، برنامه‌ریزی های واحد و خوبی داشت.

رضایی اضافه کرد: برندسازی فرآیند بسیار مهمی است که حق انتخاب را به مصرف‌کننده می‌دهد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با شنیدن برخی از مشکلات زنبورداران عسل در دماوند، گفت: موضوع مربوط به مشکلات مرتع برای زنبورداران باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر: ۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha