۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
«دوپینگ نفتی» دیگر کارساز نیست
کارشناس مسائل اقتصادی:

«دوپینگ نفتی» دیگر کارساز نیست

افقه، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: حتی اگر تحریم‌های نفتی نیز برداشته شود ما دیگر نمی‌توانیم با دوپینگ نفتی ادامه فعالیت دهیم.

به گزارش بازار، سید مرتضی افقه، در ارتباط با آمار منتشر شده از سوی رئیس بانک مرکزی مبنی بر اینکه شرایط اقتصادی کشور در حال حرکت به سمت تعادل شرایط قبل از کرونا است، خاطر نشان کرد: استفاده از آمار و ارقام اقتصادی مثل بقیه آمارها نیازمند تحلیل و تحقیق است.

وی با بیان اینکه اگر آمارهایی که از سوی مسئولان داده می‌شود، این گونه نباشد، باعث ایجاد بدبینی در بین مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: آمار ارائه شده، آمارهای دروغی نیستند ولی در برگیرنده همه واقعیت هم نیستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، حدود سه ماه در شرایط تعطیلی بودیم و اکنون دوباره تا حدودی فعالیت‌ها رونق گرفته است، افزود: البته در دوران کرونا یکسری فعالیت‌ها به دلیل نوع اقدامات و خدماتی که ارائه دادند، به رشد خوبی دست پیدا کردند.

وی تصریح کرد : طبق آماری که از سوی دکتر همتی رئیس بانک مرکزی ارائه شده است حدود ۳/۸در حوزه کشاورزی رشد داشته‌ایم که البته باید به این موضوع توجه داشت که کرونا تاثیر زیادی بر کشاورزی کشور نگذاشت.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش صنعت و معدن نیز حدود ۲/۵درصد رشد داشته‌ایم که بخش قابل توجهی از آن به صنایع مرتبط با موضوع بهداشت بر می‌گردد، چرا که در دوران شیوع ویروس کرونا، این صنایع رونق خوبی گرفتند.

این استاد دانشگاه همچنین با بیان اینکه در حوزه خدمات و همچنین فروش نفت رشد منفی داشتیم، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان برخی از فعالیت‌های خدماتی نمی‌توانند به مانند قبل فعالیت کنند و شاهد وارد شدن ضربه جدی به فعالیت‌های گردشگری در کشور هستیم.

افقه با بیان اینکه این شاخص‌ها و اعداد و ارقام نتایج اقداماتی است که قبل از کرونا در کشور انجام شده است و اکنون نتیجه آن را بر شاخص‌ها می‌بینیم، گفت: اقتصاد کشور فاصله زیادی دارد تا در مسیر رشد اقتصادی قرار بگیرد و آنچه که آقای همتی مطرح کرده‌اند، رشد اقتصادی کشور در این شاخص‌ها نسبت به سال قبل است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اقتصاد کشور فاصله زیادی با رسیدن به تعادل دارد، تاکید کرد: باید تحولات و اصلاحات جدی در اقتصاد کشور صورت بگیرد و اگر چنین اتفاقی نیفتد آسیب‌های سخت تری به اقتصاد کشور وارد خواهد شد.

افقه در پایان افزود: حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود ما دیگر نمی‌توانیم با دوپینگ نفتی ادامه فعالیت دهیم.

کد خبر: ۴۱٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha