۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
تبریز قطب اصلی اقتصاد دانش بنیان در کشور/ حمایت از نخبگان در اولویت است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد؛

تبریز قطب اصلی اقتصاد دانش بنیان در کشور/ حمایت از نخبگان در اولویت است

تبریز- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی برای رونق و توسعه اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: تبریز قطب اصلی اقتصاد دانش بنیان در کشور است.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه در دانشگاه سهند با بیان اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در زمینه های دانش بنیان دارد، ادامه داد: در همین خصوص امروز در حوزه سرمایه‌گذاری و زیرساخت ها هزینه قابل توجهی تصویب می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین زیرساخت های دانش بنیان در استان، هزینه قابل توجهی در نظر گرفته شده است، افزود: یکی از راه‌های پیشرفت کشور توسعه پارک های علم و فناوری است و در این خصوص امروز در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان تصمیمات مهمی در این خصوص اتخاذ می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان در تمامی سفرهای استانی پیگیری می شود، گفت: بودجه هایی برای این منظور تصویب می شود تا زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه اقتصاد دانش بنیان فراهم شود.

ستاری با اشاره به فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان گفت: دولت از بخش دانش بنیان حمایت می کند ولی باید نوع نگاه ها به فرهنگ دانش بنیان اصلاح شود. در کنار فرهنگ سازی باید بروکراسی های اداری نیز کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از نخبگان در اولویت است، ابراز داشت: اگر فرهنگ دانش بنیان به خوبی در جامعه نهادینه شود مراکز دولتی و خصوصی از جوانان و نخبگان حمایت می کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور طی سال های اخیر اقدامات مهم و مثبتی انجام شده است، گفت: در بسیاری از حوزه‌ های فناوری پیشرفته همچون هوافضا، آی.تی، آی.سی.تی و سلول های بنیادی دارای زیست بوم نوآوری شدیم.

ستاری در خصوص اهمیت زیست بوم ها گفت: شکل گیری زیست بوم ها یک نیاز است و تمامی دانشگاه ها، مراکز رشد و فناوری باید در این راستا حرکت کنند.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه استکبار علیه کشورمان گفت: در بسیاری از بخش ها تحریم ها باعث شده از تولیدهای داخلی استفاده شود که این موضوع بر سرعت بخشی به روند کار شرکت های دانش بنیان و فناور کمک شایانی داشته است.

کد خبر: ۴۱٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha