۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
واکسیناسیون رایگان تمام مادران باردار در برابر آنفلوانزا
معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد

واکسیناسیون رایگان تمام مادران باردار در برابر آنفلوانزا

رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان واموزش پزشکی اظهار کرد: تمام زنان باردار کشور در برابر آنفلوانزا رایگان واکسینه خواهند شد.

به گزارش بازار، علیرضا رییسی در جمع خبرنگاران افزود: هر زمان میزان رعایت ها کم شده خیز بیماری افزایش یافته است.

وی گفت: در اسفند که مردم بخوبی رعایت کردند ما شاهد محدود شدن بیماری تا اردیبهشت بودیم اما بعد ان در حدود عید فطر با از سر گیری مسافرت ها و فراموش کردن پروتکل ها که به ۱۷درصد رعایت ها کاهش یافت دوباره خیز بیماری در خرداد رخ داد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: مجددا با از سرگیری سفرهای اخیر در پایان مرداد ماه عده قلیلی رعایت نکردند و به ما ثابت شده خیرز فعلی پیش امده بر اثر مسافرت هاست.

رییسی با اشاره به اینکه در تهران در دو هفته اخیر بیماران روزانه از ۹۰۰نفر به هزار و ۸۰۰نفر افزایش یافت و گفت:امیدواریم با رعایت مجدد پروتکل ها به ارامش نسبی در مهار کرونا برسیم و کسانی که رعایت نمی کننند بدانند همکاران من بسیار خسته اند و در معرض بیماری اند.

وی با بیان اینکه در مورد واکسن آنفلوانزا نیز تاکید دارم با شروع فصل سرما به علت رعایت ها شیوع آنفلوانزا کاهش چشم‌گیری خواهد داشت و ادامه داد:به همین علت پیش بینی ما این است بعلت استفاده بالای ۷۴درصد مردم از ماسک شیوع آنفلوانزا از سالهای قبل کمتر خواهد بود و یادمان باشد این واکسن در نهایت اثر بخشی۴۰درصدی بیشتر ندارد چون ویروس آنفلوانزا مرتب تغییر ماهیت میدهد و تنها این واکسن برای افراد در معرض خطر زنان باردار، بیماران سرطانی و نقص سیستم ایمنی، بیماران پیوند کبد و کلیه و سالمندان بالای۶۵سال توصیه میشود.

رییسی خاطر نشان کرد: تمام مادران باردار سراسر کشور رایگان واکسینه خواهند شد و به نزدیک ترین مرکز بهداشت در محل زندگی خود مراجعه‌کنند.

وی افزود: مقادیر قابل توجه واکسن بزودی به داروخانه های سطح کشور توزیع خواهد شد و امیدداریم تا اوایل مهر واکسن به دست ما برسد چون همه دنیا متقاضی واکسن آنفلوانزاست.

کد خبر: ۴۱٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha