۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
واریز یک هزار و ۸۰۰ میلیارد به حساب شهرداری ها و دهیاری های فارس
مدیرکل امور مالیاتی فارس اعلام کرد

واریز یک هزار و ۸۰۰ میلیارد به حساب شهرداری ها و دهیاری های فارس

شیراز- مدیرکل امور مالیاتی فارس از واریز یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و امور عشایری استان فارس در پنج ماه نخست سال ۹۹ از محل مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی فارس، ناصر هاشمی با بیان اینکه این مبلغ از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها دهیاری ها و امور عشایر فارس واریز شده است، اظهار کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض ارزش افزوده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال ۵۵۴ میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری شیراز و بیش از ۶۸ میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است، بیان کرد: البته شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز ۸۰۰ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند و دهیاری‌ها و عشایر استان نیز ۴۰۶ میلیارد ریال دریافتی داشته‌اند.

هاشمی با تقدیر از مودیان برای واریز مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولید کننده نمی گذارد و مصرف کنندگان با توجه به میزان مصرفشان، مالیات پرداخت می کنند ضمن آنکه حدود یک سوم آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان شده و به عبارتی باعث توسعه متوازن می شود.

کد خبر: ۴۱٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha