۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
اجرای مالیات بر خانه‌های خالی در مراحل نهایی
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

اجرای مالیات بر خانه‌های خالی در مراحل نهایی

محمودزاده، معاون وزیر راه گفت: اجرای مالیات بر خانه‌های خالی مراحل نهایی را طی می‌کند و این وزارتخانه به یک و نیم میلیون از صاحبان خانه‌های خالی، پیامک ارسال کرده است.

به گزارش بازار، محمود محمودزاده در ارتباط با رسانه ملی در رابطه با چگونگی اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی افزود: بیش از ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار ملک شناسایی شده که ۵۰ درصد املاک مسکونی کشور را تشکیل می‌دهد و حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ خانوار را شامل می‌شود که مشمول خانه‌های مازاد هستند.

وی با اشاره به ارسال یک و نیم میلیون پیامک به این خانواده‌ها در مرحله نخست و الزام آن‌ها برای اعلام آخرین وضعیت ملک، گفت: این اطلاعات جمع آوری و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار خواهد گرفت.

محمودزاده همچنین تاکید کرد: زمانی را تعیین می‌کنیم تا افرادی که اطلاعات وارده آن‌ها در سامانه دچار تناقض با واقعیت بوده، موضوع را پیگیری کنند.

معاون وزیر راه گفت: در سامانه، فضایی را ایجاد می‌کنیم تا مردم قادر به ارسال پیامک باشند و طی یکی دو روز آینده خبر نهایی آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

همچنین صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران در ارتباط با رسانه ملی در این زمینه گفت: مطمئنم وزارت راه تا پایان شهریور بحث خانه‌های خالی را جمع بندی می‌کند.

وی افزود: تصور می‌کنم اطلاعات تا چند ماه آتی تکمیل شده و دریافت مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی گردد که بازار اجاره را تنظیم خواهد کرد.

بدری دریافت اطلاعات جامع و برنامه‌ریزی‌های متناسب با ساخت مسکن از سوی وزارت راه را، از دیگر دستاوردهای اجرایی شدن بانک جامع اطلاعات مسکن دانست و ادامه داد: دولت قصد داشت لایحه‌ای درباره مالیات بر عایدی تنظیم کند و قرار است با همکاری مجلس این طرح را به نهایت برسانیم.

وی مالیات بر درآمد را، بخشی در دل طرحِ مذکور دانست و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال نهایی شود.

بدری همچنین در خصوص دیگر طرح مجلس برای تنظیم‌گری بازار مسکن گفت: مصالح ساختمانی و قیمت تمام شده جزء موضوعات کلان اقتصاد است و در این راستا می‌توان از بازار سرمایه بهره برد.
این نماینده مجلس افزود: دولت در کنترل قیمت‌ها تاکنون موفق نبوده است؛ با وجود اینکه مصالح ساختمانی تا صد در صد در کشور تولید می‌شوند، اما قیمت آن برای دولت قابل کنترل نبود.

بدری با اشاره به گلایه‌مندی نمایندگان از دولت مبنی بر بی سرانجام ماندن وضعیت وزیر صمت گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم هرچه سریعتر وزیر توانمندی را معرفی کند.

کد خبر: ۴۱٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha