۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
کشاورزان در تامین نفت و گازوئیل با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

کشاورزان در تامین نفت و گازوئیل با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند

نظری خانقاه، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان در تامین نفت و گازوئیل با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند و میان وزارتخانه های نفت، جهاد کشاورزی و کافی نت ها سرگردانند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدغنی نظری خانقاه در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۵ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، پس از گزارش وزیر نفت درباره طرح های توسعه ای وزارتخانه متبوعش، گفت: ۹۹ درصد شهرها و ۸۷ درصد روستاها از گاز طبیعی استفاده می کنند و از آنجا که گاز مورد استفاده برای این مناطق از یک منبع یعنی عسلویه به دست می آید وزارت نفت اقدام مناسبی برای راه اندازی پدافند غیرعامل در این منطقه انجام نداده است تا کشور دچار مشکل نشود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چرا بورس انرژی را فعال نکردید، افزود: با فعال کردن این ظرفیت می توان نفت را به بخش خصوصی فروخت. برنامه وزارت نفت برای تحقق این مهم چیست؟

وی با بیان اینکه باید گازرسانی به مناطق سردسیر به ویژه روستاهای محروم بدون توجه به هزینه آن به عنوان خدمت در راستای عدالت اجتماعی در اولویت قرار گیرد، اضافه کرد: روستاهای خلخال علیرغم اینکه جزو سردسیرترین مناطق هستند از نعمت گاز طبیعی بی بهره اند.

نظری خانقاه با بیان اینکه کشاورزان در تامین نفت و گازوئیل با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند و میان وزارتخانه های نفت، جهاد کشاورزی و کافی نت ها سرگردانند، اضافه کرد: چرا گزارشی از اختصاص یک درصد از ۱۴ درصد وزارت نفت برای توسعه و تحقیقات به کمیسیون آموزش مجلس ارائه نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت تقویت صادرات گاز به منظور بهبود روابط اقتصادی، ادامه داد: آیا سلف نفتی را قبول دارید؟ آیا این طرح به نفع مردم است؟ اگر جواب شما مثبت است توضیحات لازم درباره این طرح را به وکلای مردم در خانه ملت ارائه دهید.

کد خبر: ۴۱٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha