۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
رشد پروازهای عبوری از آسمان ایران در مرداد/کاهش ۶۵ درصدی پروازها نسبت به سال گذشته
عبور آرام صنعت هواپیمایی از بحران کرونایی

رشد پروازهای عبوری از آسمان ایران در مرداد/کاهش ۶۵ درصدی پروازها نسبت به سال گذشته

میزان پروازهای عبوری از آسمان ایران با توجه به بهتر شدن وضعیت پروازها اگر چه در مردادماه نسبت به ماه قبل یعنی تیر ۹۹ بالغ بر ۱۵.۵ درصد افزایش نشان می دهد اما هنوز نسبت به پروازهای سال گذشته ۶۵ درصد کاهش دارد.

به گزارش بازار، بر اساس آمار رسمی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، میزان پروازهای عبوری از آسمان ایران طی مردادماه نسبت به تیر ۹۹ بالغ بر ۱۵.۵ درصد افزایش یافته است. و این در حالی است که هنوز محدودیت های پروازی برای ایرلاین های ایرانی پابرجاست.
به عبارت دیگر در ۳۱ روز مرداد ماه امسال ۸ هزار و ۴۳۱ پرواز از آسمان ایران عبور کرده که در مقایسه با ۷۲۹۵ پرواز تیرماه ۱۱۳۶ پرواز افزایش یافته است.

مقایسه تعداد پروازهای عبوری در ماه گذشته با فروردین امسال (با ۵۱۶۲) حکایت از رشد ۶۳.۳۳ درصدی دارد. طی اردیبهشت ماه و خردادماه امسال به ترتیب ۴۳۸۹ و ۵۳۷۲ پرواز از آسمان کشورمان عبور کرده بودند.

اما مقایسه تعداد پروازهای عبوری در مردادماه ۹۹ با مدت ماه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که این پروازها ۶۵ درصد کاهش یافته است. این کاهش پروازها باعث آسیب های فراوان به ایرلاین ها شده و برخی از شرکتهای بزرگ اروپایی نیز حاضر شدند تعدیل نیرو انجام دهند.

مرداد سال ۹۹ بالغ بر ۲۳۹۷۲ پرواز از آسمان ایران عبور کرده بودند. در تیرماه این نسبت ۷۱ درصد و در خرداد ۸۰ درصد بود. در فروردین و اردیبهشت ماه امسال میزان کاهش پروازهای عبوری اعلام شده از سوی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مقایسه با ماه‌های مشابه سال ۹۸ بالغ بر ۸۵ درصد بود.

کد خبر: ۴۱٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha