۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
شغل پر درآمدی که باید مورد توجه قرار گیرد
ضرورت استفاده از فناوری های تحول آفرین برای توسعه و پیشرفت

شغل پر درآمدی که باید مورد توجه قرار گیرد

با توجه به پیشرفت دنیا در عصر دیجیتال ضروری است تا با به کارگیری فناوری های نوین در توسعه صنایع اقداماتی در این مسیر انجام شود چرا که انتظار می رود این روند جزو جدایی ناپذیر رویکرد شرکتها است.

فرحناز سپهری، بازار: سایت «آنالیتیکس اینسایت» در گزارشی به استفاده از فناوریهای تحول آفرین پرداخته و در ادامه به  چشم انداز شغلی این فناوریها در کشور هند نگاهی انداخته است:  منظور از فناوری تحول آفرین - اصطلاح برای رشته های فنی است که در حال حاضر فضای دیجیتالی را دگرگون می کنند. به طوری که در صدر این فناوریها  هوش مصنوعی (AI)، علم داده و یادگیری ماشین (ML) قرار دارند. درحالی که  این فناوری ها نیز به هم مرتبط هستند. در اصطلاح فنی، یادگیری ماشین یک کاربرد پویا از هوش مصنوعی است که به ماشین ها قدرت می دهد تا از داده های ارائه شده استفاده کرده  و سطح دقت مدل را بهبود بخشند.
در عین حال که  دانشمندان داده برای استخراج بینش و پیش بینی روند آینده بر اساس داده های جمع آوری شده از یادگیری ماشین یا مدل های هوش مصنوعی، بهره می برند. با این حال، به نظر می رسد این فن آوری ها برای یک فرد غیر فنی  بسیار پیچیده باشد و گاهی اوقات یک مدیر تجاری هنگام ایجاد شغل در این رشته ها، باعث سردرگمی می شود که کدام شاخه بیشتر به کار آنها می آید. در اینجا برآن هستیم تا بخشی از این بینش را ارایه کنیم.

این فناوری ها  چه  مواردی هستند؟
هوش مصنوعی یک فناوری چند رشته ای است که به منظور بالا بردن قابلیت ماشین ها برای اجرای استدلال و مطابقت با هوش انسانی به کار می رود. در همین حال، یادگیری ماشین زیر مجموعه ای از هوش مصنوعی است که به موجب آن سیستم ها می توانند بدون اینکه توسط انسان برنامه ریزی شوند، به طور خودکار از تجربه ها و آزمایش ها بهره برده  و آن را  بهبود می بخشند. سرانجام، علم داده استخراج بینش های مربوط به داده ها است.
این در حالی است که  این فناوری ها  از چندین تکنیک در بسیاری از زمینه ها مانند ریاضیات، یادگیری ماشین، برنامه نویسی کامپیوتر، مدل سازی آماری، مهندسی داده و تجسم، شناسایی و یادگیری الگو، مدل سازی عدم قطعیت، انبار داده ها و محاسبات ابری استفاده می کنند. به طوری که  تفاوت اصلی  شان در برنامه ها نهفته است. در عین حال که  هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به مشاغل و سایر بخشها کمک می کند تا در زمینه های مختلف به نتایج سریعتر و بدون خطا دست یابند. در حالی که، علم داده برای شناسایی و حل نقاط مشکل برای سازمانها استفاده می شود.

چشم انداز شغلی فناوری های تحول آفرین در هند
حال نگاهی می اندازیم به فرصتهای شغلی در  دومین کشور پرجمعیت جهان یعنی هند.  فرصتهای شغلی در حوزه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و علوم داده اخیرا در هند تغییر کرده است. مطالعه شاخص تأمین  و شناسایی استعداد ها (TSI) توسط  بلونگ (Belong: به سازمانها کمک می کند استعدادهای برتر و مناسب را در زمان مناسب کشف  و استخدام کنند) نشان داد که تقاضا برای متخصصان علوم داده در بخشهای مختلف صنعت در هند ۴۰۰ درصد رشد کرده است. بلونگ، در نسخه ۲۰۱۸ خود از شاخص علم داده مشاهده کرد که کارهای تجاری بیشتر مانند توصیه های محصول، تبلیغات هدفمند و پیش بینی تقاضا وجود دارد که تقاضا برای دانشمندان داده نسبت به سال گذشته ۴۱۷ درصد افزایش یافته است.
در همین حال، گزارش دیگری از سوی شرکت Great Learning حاکی است که هند نیروی کار هوش مصنوعی خود را دو برابر کرده و از ۴۰ هزار  نفر در سال ۲۰۱۸ به ۷۲  هزار نفر در سال ۲۰۱۹ رسانده  که  رشد ۲۰۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ را شاهد بوده است.

با این حال، هر دو مطالعه نشان داده اند که اگرچه تقاضا برای این مشاغل مبتنی بر فن آوری وجود دارد، اما در بازار نیز کمبودهایی دیده می شود. این بدان معنی است که اکنون فرصت مناسبی برای جستجوی شغل در علوم داده و هوش مصنوعی یا حتی زیرمجموعه های هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین است. به طوری که  گارتنر پیش بینی کرده  که فناوری های هوش مصنوعی مانند پلت فرم هوش مصنوعی به عنوان سرویس PaaS (شامل یک سری بستر های نرم افزاری است)، هوش جامع  مصنوعی، رانندگی خودکار، پلتفرم هوش مصنوعی محاوره ای، شبکه های عصبی عمیق و دستیارهای مجازی در دو تا پنج سال آینده جزو رویکردهای اصلی  سازمانها خواهند بود. علاوه بر این، با افزایش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تقاضا برای نقش علم داده افزایش می یابد.

البته باید اشاره کرد به کاندیداهای این  شغلها به دلیل  اینکه باید  مهارت بالایی  داشته باشند، حقوق بالایی هم پرداخت می شود.  به طوری که در هند، متوسط حقوق برای یک دانشمند داده ۹۰۰  هزار روپیه (۱۲۲۵۴.۰۰ دلار آمریکا) است در حالی که برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به ترتیب ۵۰۹  هزار و ۱۴۵ روپیه  ( ۶۹۳۲.۲۹دلار امریکا) و۱۱,۰۱,۵۳۱ یک میلیون  و ۱۰۱ هزار و ۵۳۱ روپیه (۱۴۹۹۷.۹۶ دلار امریکا) است.

کد خبر: ۴۱٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha