۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
قرار نیست منابع صندوق توسعه ملی وارد بازار سهام شود
عضو شورای عالی بورس:

قرار نیست منابع صندوق توسعه ملی وارد بازار سهام شود

سلاح ورزی، عضو شورای عالی بورس گفت: قرار نیست یک درصد منابع صندوق توسعه ملی وارد بازار سرمایه شود بلکه وارد صندوق تثبیت سهام خواهد شد و به نوعی در شرایط غیرعادی به بازار ورود می‌کند.

به گزارش بازار، «حسین سلاح ورزی» افزود: در همه کشور های دنیا نهادهای مختلفی تحت عنوان تثبیت سهام یا صندوق های حمایت از بازار برای جلوگیری از نوسانات غیر متعارف در بازار سرمایه وجود دارند.

وی ضمن اشاره به وجود صندوق تثبیت بازار سرمایه در کشور اظهارداشت: سال ۹۴ قانون گذار وقتی قانون رفع موانع تولید را تدوین و تصویب می کرد در بند ب ماده ۲۸ این قانون آورده برای تقویت منابع صندوق تثبیت بازار سرمایه یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای استفاده در صندوق تثبیت سهام و کمک به بازار تخصیص داده شود.

عضو شورایعالی بورس گفت: از آنجائیکه اجرای قوانین در کشور به دلائل مختلف به راحتی انجام نمی شود این موضوع هم از سال ۹۴ اجرا نشده بود.

وی افزود: این روزها که بازار سرمایه برای جلوگیری از نوسانات به حمایت بیشتری نیاز داشت موضوع پیگیری و در نهایت موافقت شد بصورت سپرده گذاری ۲۰ ساله و مجموع ارقامی که از سال ۹۴ تا به اکنون ورودی صندوق توسعه ملی بوده یک درصد برای حمایت از تثبیت سهام استفاده شود.

کد خبر: ۴۱٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha