۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
متهم اصلی گرانی مرغ در بازار عدم تامین نهاده هاست
در گفت و گو با بازار مطرح شد

متهم اصلی گرانی مرغ در بازار عدم تامین نهاده هاست

قزوین- افضلی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: مهم ترین عامل گرانی قیمت مرغ در بازار امروز قزوین عدم تامین نهاده های دامی و عرضه نامناسب نهاده هاست.

عزیزالله افضلی در گفت وگو با خبرنگار بازار در قزوین اظهار داشت: در پی کاهش خرید گوشت قرمز و ماهی در بازار مرغ به یکی از کالاهای اساسی در کشور تبدیل و موجب شده است تا حساسیت زیادی در خصوص افزایش و کاهش قیمت این محصول در بازار ایجاد شود.

وی بیان کرد: افزایش قیمت مرغ در چند ماه اخیر در استان قزوین در پی عدم جوجه ریزی به موقع، کاهش تامین نهاده های دامی از یک سو و کاهش جدی کیفیت این نهاده ها از سوی دیگر بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با برنامه ریزی های به عمل آمده در اواخر تیرماه جوجه ریزی ها در ابعاد گسترده در استان انجام شده بر همین اساس برآورد می شود نزدیک به ۲۰ هزار و ۱۶۸ تن مرغ در استان قزوین آماده طبخ باشد.

افضلی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ تن مرغ زنده در مرغداری های استان موجود است که به زودی به کشتارگاه ها ارائه و به بازار عرضه می شود.

وی تاکید کرد: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای سال تنها ۱۷ هزار تن سویا و ۱۷ هزار تن ذرت به مرغداران استان توزیع شده است که تنها ۴۰ درصد از نیاز استان را شامل می شود و از این رو میزان تولید گوشت مرغ را در استان تا حد زیادی کاهش داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: این در شرایطی است که کیفیت این نهاده ها نیز مورد تایید نبوده است و پروتئین کافی مورد نیاز برای رشد و فرآوری مرغ ها در این نهاده ها موجود نبوده است که فرآیندهای بهره برداری را  به تعویق انداخته است.

کد خبر: ۴۱٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha