۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
افزایش قیمت طلا متاثر از تضعیف دلار؛ سرمایه‌گذاران منتظر فدرال رزرو

افزایش قیمت طلا متاثر از تضعیف دلار؛ سرمایه‌گذاران منتظر فدرال رزرو

به دنبال تضعیف دلار و افزایش انتظارات مبنی بر اتخاذ موضعی انعطاف پذیرتر از سوی فدرال رزرو در نشست دو روزه سیاستگذاری پولی آن در هفته جاری، قیمت طلا افزایش پیدا کرد.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، قیمت لحظه‌ای طلا امروز (دوشنبه) با رشد ۰.۳ درصدی به ۱۹۴۶.۶۶ دلار به ازای هر اونس رسید و معاملات آتق طلا در بازار آمریکا نیز با رشدی در همین سطح هر اونس ۱۹۵۴.۶۰ دلار انجام شد.

استیفن اینز تحلیل گر ارشد بازار در آکسی کورپ با اشاره به اینکه فدرال رزرو شاید موضع کنونی خود را تغییر نداد گفت که بازار طلا به سمت سیاست فدرال رزرو منحرف شده، اما اعتقاد قوی تری مبنی بر این وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا قادر است تورم را افزایش دهد.

وی در ادامه اضافه کرد که نرخ بهره پایین‌تر و انتظارات بلندمدت از تصمیم قریب الوقوع فدرال رزرو برای افزایش تسهیل کمی و همچنین تضعیف دلار از طلا حمایت می‌کند. شاخص دلار برابر رقبا ۰.۲درصد تسهیل شد؛ دلار ضعیف تر طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزانتر می‌کند.

سرمایه گذاران و به طور کلی بازار علاوه بر این در انتظار نشست سیاستگذاری بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی انگلیس هستند. به دنبال شیوع ویروس کرونا بانک‌های مرکزی بزرگ جهان از اقدامات حمایتی و محرک‌های بی سابقه اقتصادی رونمایی کرده و نرخ بهره را پایین نگه داشتند و در نتیجه قیمت طلا به دلیل نقش به عنوان سپر برابر تورم و افت ارزش ارز بالا رفت.

در این بین، کریستین لاگارد رییس بانک مرکزی اروپا گفت که دولت‌های منطقه یورو برای کمک به احیای بلوک از رکود تاریخی متاثر از پاندمی کرونا، باید همچنان به هزینه‌های کلا خود ادامه دهند. جفری هالی تحلیل گر ارشد موسسه اوآندا در یادداشتی نوشت: فاکتورهای بلندمدت تاثیرگذار بر روند صعودی طلا تغییر نکرده اند؛ نقطه حمایتی طلا مابین ۱۹۰۰ و ۱۹۲۰ دلار مشخص شده و نقطه مقاومت آن نیز ۱۹۷۰ دلار به ازای هر اونس است.

کد خبر: ۴۱٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha