۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
باید بین تورم و یارانه نقدی تناسب وجود داشته باشد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

باید بین تورم و یارانه نقدی تناسب وجود داشته باشد

ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه دولت هیچ برنامه‌ای برای اقشار کم درآمد ندارد، گفت: بین تورم و یارانه نقدی تناسب‌سازی ایجاد کنیم و این مسئله باید در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید سلمان ذاکر در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تشکر از مردم حوزه انتخابیه خود به دلیل اعتماد به وی، از زحمات نمایندگان سابق ارومیه نیز تقدیر کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور، تصریح کرد: امروز نه تنها شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم بلکه اصل پول نیز از دست مردم رفته است. تورم حاکم بر جامعه از کالاهای خرد تا کالاهای اساسی و حتی خودرو سر به فلک زده و نمی‌توان یک جهزیه ساده برای یک زوج تهیه کرد.

وی اضافه کرد: در این شرایط، مردمی که قدرت خرید ندارند، باید چه کنند.  امروز اگر کسی پول داشته باشد، ارزش پول او افت کرده و اگر پولی نداشته  باشد؛  می‌توانید تصور کنید که چه بلایی سرش خواهد آمد.

ذاکر تصریح کرد: بیش از ۱۰ درصد استان آذربایجان غربی زیر پوشش کمیته امداد است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی داریم؛ بسیاری‌ از کشاورزان و کارگران درآمدی ندارند، چه تدبیری برای این اقشار اندیشیده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه باید راهکاری برای اقشار ضعیف جامعه در نظر داشته باشیم، گفت: می‌توانیم بین تورم و یارانه نقدی تناسب‌سازی ایجاد کنیم و علاوه بر یارانه نقدی، یارانه‌های غیرنقدی به مردم بپردازیم و این مسائل باید اولویت اصلی مجلس و دولت باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: امروز مردم مشکل ازدواج، اشتغال و مسکن دارند و لازم است که یک برنامه کوتاه مدت برای حل این مشکلات در نظر داشت.

وی خطاب به دولتمردان اظهار کرد: باید دیپلماسی هوشمندانه را فعال کرد و از کم کاری فاصله گرفت؛ ما می‌توانیم برای حل مشکلات اساسی مردم بر اساس شاخص درآمد هر استان، شاخص اشتغال هر استان و سایر شاخص‌های اقتصادی برنامه ریزی داشته باشیم.

حتما نباید در ازای هر محصول صادراتی ارز وارد کرد/ سم و کود وارد کنید تا مشکل اشتغال برطرف شود
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، استان آذربایجان غربی را قطب کشاورزی ایران دانست و گفت: ما می‌توانیم ارز تعهدی را تعدیل کنیم و در قبال صادرات میوه، سم و کود وارد کنیم تا مشکل اشتغال در استان برطرف شود. حتما نباید در ازای هر صادراتی در شرایط تحریمی ارز وارد کشور شود.

ذاکر در پایان بر تبدیل وضعیت نیروهای نهضتی و مربیان قرآن تأکید کرد و گفت: با چنین اقداماتی می‌توانیم زمینه‌های رضایتمندی مردم از مجلس را فراهم کنیم.

کد خبر: ۴۱٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha