۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
مصوبه شورای عالی بورس منع قانونی ندارد
عضو شورای عالی بورس:

مصوبه شورای عالی بورس منع قانونی ندارد

اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس، شایعه عدم اجرایی بودن مصوبه شورای عالی بورس و مغایرت این مصوبه را با قانون رفع موانع تولید و خروج بانک ها از بنگاه داری، تکذیب کرد و گفت: این مصوبه کاملا قابل اجرا است و بندهایی از آن به موضوع قانون خروج بانک ها از بنگاه داری اشاره و آن را حل کرده است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، سعید اسلامی بیدگلی با تاکید بر اینکه شورای عالی بورس در برخی موارد درباره بندهای قانونی اجازه ورود دارد، گفت: دو نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر شورا و رییس کل بانک مرکزی به عنوان یکی از اعضای شورا در جریان این مصوبات هستند و هیچ منع قانونی برای اجرای آن وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه قانون در برخی موارد اختیاراتی برای چنین مواردی به شورای عالی بورس داده است، گفت: ورود قوی تر بانک ها به بازار سرمایه نیز از همین دست اختیارات است.

اسلامی بیدگلی در پاسخ به این پرسش که آیا ورود بانک ها و خرید سهام توسط آنها بعد از مصوبه شورای عالی بورس نیازی به ابلاغیه بانک مرکزی دارد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه رییس کل بانک مرکزی، عضو شورای عالی بورس است، فعلا نیازی به چنین ابلاغیه ای نیست؛ اما به طور قطع هر زمان که نیاز هم باشد رییس کل بانک مرکزی به عنوان عضو شورای عالی بورس که مصوبات این شورا را امضا می کنند، این ابلاغیه را صادر خواهد کرد.

وی در خصوص اینکه برخی نماینده های مجلس طی مصاحبه هایی این مصوبه شورای عالی بورس را غیر قابل اجرا و مغایر با قانون رفع موانع تولید می دانند، گفت: این مصوبه با حضور دو نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر در شورای عالی بورس، نهایی و تصویب شد؛ پس مغایرت قانونی ندارد و شورای عالی بورس از اختیارات قانونی خودش در این رابطه استفاده کرده است.

کد خبر: ۴۱٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha