۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
ساماندهی قیمت لفاف و pp گرید فیلم مورد مصرف صنایع غذایی، با افزایش عرضه در بورس
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن تجارت مطرح کرد

ساماندهی قیمت لفاف و pp گرید فیلم مورد مصرف صنایع غذایی، با افزایش عرضه در بورس

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: وضعیت افزایش قیمت لفاف تولید شده از pp گرید فیلم مورد مصرف صنایع غذایی با اصلاح سهمیه ها و افزایش عرضه این گرید در بورس ساماندهی خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با نمایندگانی از انجمن های صنایع غذایی، شیرینی و شکلات، روغن و صنایع چاپ و بسته بندی با اشاره به نگرانی صنایع غذایی از نوسانات قیمت لفاف تولید شده از pp گرید فیلم در بورس گفت: مشکلات تولیدکنندگان برای استفاده از این ماده اولیه بررسی و مقرر شد دفتر تخصصی با اصلاح سهمیه و اتخاذ تدابیری برای افزایش عرضه این محصول در بورس نسبت به رفع مشکلات پیش روی صنایع غذایی اقدام کند.

به گفته وی پلی پروپیلن گرید فیلم در اغلب صنایع غذایی برای بسته بندی بکار می رود و نوسانات شدید قیمتی این محصول بر افزایش هزینه تولید بسیار اثر گذار است و با افزایش عرضه این محصول در بورس، بخش عمده ای از مشکلات تولیدکنندگان در صنایع غذایی مرتفع می شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به پیگیری های انجام شده برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع راهبردی تصریح کرد: هماهنگی های لازم با بانک مرکزی و گمرک برای تزریق مواد اولیه به صنایع غذایی در حال انجام است و امیدوارم شرایط ویژه ای برای تامین مواد اولیه مورد نیازصنایع راهبردی در نظر گرفته شود.

صادقی نیارکی تامین امنیت غذایی را یکی از مهمترین سیاست های دولت توصیف کرد و گفت: تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع غذایی در کنار تامین کالاهای اساسی ضروری است و در تلاش هستیم برای جلوگیری از هرگونه خللی در تولید واحدهای صنعتی، نیازمندی های صنایع را مرتفع نماییم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح شرایط اقتصادی کشور، حمایت از صنایع راهبردی را مهمترین اولویت وزارت صمت برشمرد و اظهار امیدواری کرد با حفظ روند تولید صنعتی، در آینده‌ای نزدیک از این شرایط سخت عبور نماییم.

گفتنی است؛ در این نشست نمایندگان تشکل های مختلف صنایع غذایی با طرح مهمترین دغدغه های پیش روی صنعت خواستار همکاری دولت برای تامین مواد اولیه مورد نیاز و تسریع در ترخیص مواد اولیه از گمرک شدند.

کد خبر: ۴۱٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha