۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
مدارک ۲۰۰۰ متقاضی ثبت نامی طرح اقدام ملی مسکن در همدان تایید نشد
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

مدارک ۲۰۰۰ متقاضی ثبت نامی طرح اقدام ملی مسکن در همدان تایید نشد

همدان - مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به ثبت نام ۱۸ هزار متقاضی برای طرح اقدام ملی مسکن در این استان گفت: از این تعداد مدارک ۱۶ هزار داوطلب بررسی و تأیید شده اما دو هزار داوطلب دیگر واجد شرایط نبودند که با اعتراض آن‌ها، مدارکشان مجدد بازبینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ داریوش حسینی ظهر شنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که در سالن جلسات راه و شهرسازی استان همدان برگزار شد در رابطه با شرایط متقاضیان ثبت نام کننده در طرح اقدام ملی مسکن گفت: متأهل بودن (به استثنا دختران مجرد بالای ۳۵ سال)، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» به معنای استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی برای مسکن از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است.

حسینی ادامه داد: زمین‌های تأمین شده برای این طرح در شهر همدان در مناطق شهرک بهشتی، شهرک مدنی و شهرک فرهنگیان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه راه و شهرسازی فقط زمین را تأمین می کند و ساخت مسکن بر عهده تعاونی‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی است، بیان کرد: اگر قیمت زمین یک سوم قیمت ساخت باشد، زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله و اگر بیشتر از آن باشد به صورت فروش اقساطی به متقاضیان واگذار می‌شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان گفت: ۱۰۰ میلیون در قالب تسهیلات طرح اقدام مسکن به متقاضیان واگذار می‌شود و تا مشخص شدن وضعیت این داوطلبان، ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: برای متقاضیان این مسکن‌ها به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت اولیه تعیین شده که نزدیک به ۶۰۰ متقاضی این مبلغ را واریز کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان در تاریخ امروز، به ازای ساخت هر متر مربع نزدیک به مبلغ چهار میلیون تومان وجه مورد نیاز است.

کد خبر: ۴۱٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha