۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
دریافت مالیات از گوگل، آمازون، فیس بوک و مایکروسافت
در نشست وزرای دارایی اتحادیه اروپا بررسی می شود

دریافت مالیات از گوگل، آمازون، فیس بوک و مایکروسافت

وزرای دارایی اتحادیه اروپا در نشست آتی خود دریافت مالیات را از شرکت های گوگل، آمازون، فیس بوک و مایکروسافت بررسی می کنند.

به گزارش بازار، اولاف شولتز وزیر دارایی آلمان اعلام کرد وزرای دارایی اتحادیه اروپا، در نشست آینده خود درباره مالیات جدید، از جمله اخذ درآمد از غول‌های دیجیتال مانند گوگل، آمازون، فیس بوک و مایکروسافت و تامین وام مورد نیاز برای مقابله با کرونا بحث خواهند کرد.

اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه تصمیم گرفت صندوقی به ارزش ۷۵۰ میلیارد یورو برای احیای اقتصاد این قاره اختصاص دهد. اعضای اتحادیه اروپا در تصمیم تاریخی از طریق کمیسیون اروپا متعهد شدند بدهی مشترکی برای تأمین اعتبار این موضوع اتخاذ کنند.

بازپرداخت آن باید براساس درآمد مالیاتی ویژه اتحادیه اروپا باشد، به ویژه مالیاتی که برای فعالان بزرگ بین المللی مانند غول‌های دیجیتال اعمال می‌شود.

رهبران اتحادیه قبلاً موافقت کرده اند که مالیاتی را برای پلاستیک‌های غیر بازیافتی وضع کنند و عواید آن را در اختیار اتحادیه قرار دهند.

به طور خاص، وزرای دارایی باید شرایط مالیات پیشنهادی خدمات دیجیتال و کالاهای وارداتی به اتحادیه اروپا را از کشورهایی با استانداردهای کمتر برای انتشار دی اکسید کربن اصلاح کنند.

شولتز گفت: این اکوفاین Ecofin باید بسیاری از مشکلاتی را که در نتیجه بحران کرونا با آن روبرو هستیم حل کند، و بنابراین خوب است که پس از ماه‌ها بحث از طریق ویدئو کنفرانس و سایر وسایل ارتباطی، ما حضور داریم در اینجا و قادر به صحبت (مستقیم) با ما یکدیگر هستیم.

وی افزود: پس از تصمیم گیری در مورد بدهی بسیار بالا به نام اتحادیه اروپا برای حل این بحران با هم، برای مقابله با این بحران و تلاش برای بهبود در اروپا لازم است که ما همچنین در مورد دانستن نحوه بازپرداخت این بدهی تصمیم بگیریم. این بدان معنی است که ما نیاز به تصمیم گیری در مورد منابع اروپایی خود داریم.

برونو لو مر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، عصر چهارشنبه اعلام کرد "کاملاً واضح" است که آمریکا نمی‌خواهد توافق نامه‌ای در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در مورد مالیات دیجیتال انجام شود و افزود اگر بن بست مذاکرات به رهبری سازمان همکاری اقتصادی و توسعه تا پایان سال ادامه داشت، اروپا باید خود را برای مالیات دیجیتال خود در اوایل سال ۲۰۲۱ آماده کند.

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در بدو ورود به برلین، پیام خود را دوباره تکرار کرد.

وی گفت: تن‌ها برندگان بحران اقتصادی، غول‌های دیجیتال هستند. من فکر می‌کنم این یک دلیل دیگر برای سرعت بخشیدن به کارهایی است که ما در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برای داشتن یک مالیات دیجیتال عادلانه انجام می‌دهیم. من می‌خواهم کاملاً واضح بگویم: اگر معلوم شود که دستیابی به اتفاق نظر در پایان سال جاری، در سطح سازمان همکاری و توسعه اقتصادی غیرممکن باشد، ما باید در ابتدای سال آینده یک راه حل اروپایی برای مالیات دیجیتال داشته باشیم.

کد خبر: ۴۱٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha