۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
حمایت از اقتصاد دانش بنیان برای مقابله با دشمنان
نماینده مردم اراک در مجلس مطرح کرد

حمایت از اقتصاد دانش بنیان برای مقابله با دشمنان

آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسامی حمایت از اقتصاد دانش بنیان را راه مقابله با دشمنان برشمرد.

به گزارش بازار، محمد حسن آصفری در نشست رونمایی از دستگاه ضدعفونی محیط با ازن گفت: حمایت از اقتصاد دانش بنیان، همچنین توجه به نوآوری و خلاقیت در شرکت های دانش بنیان از جمله روش های دستیابی به خودکفایی به منظور ایستادگی و مقابله با دشمنان است.

وی افزود: باید همانند دوران دفاع مقدس که امام خمینی (ره) به جوانان اطمینان کرد و فرماندهان دفاع مقدس ۱۸ تا ۲۶ ساله بودند امروز نیز به جوانان اعتماد کنیم.

آصفری گفت: جوانان می توانند با استعدادها، نوآوری ها و خلاقیت های دانش بنیان، اقتصاد دانش بنیان و تولید داخل به منظور رفع نیازهای کشور را تا رسیدن به خودکفایی تأمین کند.

وی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری درخواست کرد تا برای جوانان خلاق برنامه ریزی کنند و افزود: نباید اجازه داد این سرمایه های ارزشمند کشور به سبب مشکلات و موانع کشور را ترک کنند.

آصفری که نائب رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی است گفت: هفته گذشته کمیسیون جهش تولید و حمایت از اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است و هر ماه با حضور رئیس مجلس جلساتی به منظور حمایت از تولید داخلی برگزار می شود.

وی از تولیدکنندگان خواست تا موانع پیش روی تولید در زمینه قوانین و مقررات و آیین نامه ها را به این کمیسیون اطلاع دهد تا این قوانین اصلاح و شرایط تولید تسهیل شود.
براساس این گزارش آقای امیرسعید ملکی تولیدکننده دستگاه ضدعفونی کننده محیط با ازن در این نشست خواستار توجه به تولیدات داخلی و ممانعت واردات تولیدات مشابه با کیفیت پایین در کشور شد.

وی اضافه کرد: زمانی که تولید ما برای کسب استانداردهای بین المللی با دقت بررسی می شود نباید واردات بی کیفیت و بدون استاندارد به راحتی وارد بازار شود و تقاضای ما برابری شرایط تولیدات داخلی و خارجی از نظر کسب استانداردهای بین المللی است.

ملکی با بیان این که دستگاه ضدعفونی کننده محیط در آمریکا ۴ هزار و ۷۲۵ دلار قیمت گذاری شده است مشابه تولید ایران تنها ۶ میلیون و ۲۰۰ تا ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

وی گفت: دستگاه ضدعفونی کننده محیط با ازن، اشعه ماوراءبنفش داخلی دارد و ازن محیط را بین یک دهم تا حداکثر دو درصد نگه می دارد که این میزان براساس تأیید دانشگاه علوم پزشکی، ویروس کووید ۱۹ را از بین می برد.

ملکی گفت: براساس استانداردهای جهانی میزان ۱۲ صدم درصد ازن قابل قبول است اما از آن جا که برای از بین بردن ویروس کووید ۱۹ بیش از دو صدم درصد ازن لازم نیست به همین میزان اکتفا شده است.

وی گفت: ایران دومین کشور تولیدکننده دستگاه ضدعفونی محیط با ازن در جهان و تنها تولیدکننده در خاورمیانه است.

کد خبر: ۴۱٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha