۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
۱۶ ناحیه شهر یزد در سامانه سیما نرخ‌گذاری شدند
پس از افزایش بورس‌بازانه قیمت زمین و مسکن در یزد؛

۱۶ ناحیه شهر یزد در سامانه سیما نرخ‌گذاری شدند

یزد- مدیر پروژه نرم‌افزاری سامانه جامع مدیریت و نظارت بر معاملات املاک استان یزد از درج قیمت زمین ۱۶ ناحیه شهر یزد در سامانه سیما خبر داد.

حامد ساعتچی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص شیوه اطلاع از قیمت‌ زمین‌ در مناطق مختلف شهر یزد، گفت: در سامانه sima۷۲۴.ir جدول نرخ‌گذاری سقف قیمت مناطق مختلف شهری یزد قابل مشاهده است؛ به این طریق که با انتخاب نقشه نرخ‌گذاری و کلیک بر روی یکی از مناطق نرخ‌گذاری شده، قیمت آن ناحیه شهری به صورت یک پنجره نمایان خواهد شد.

وی افزود: قیمت ۱۶ ناحیه شهری بر اساس طرفین و متراژ کوچه‌ها بر روی نقشه موجود در سایت قرار گرفته است.

به گفته مدیر پروژه نرم‌افزاری سامانه سیما (سامانه جامع مدیریت و نظارت بر معاملات املاک)، تاکنون و در یک ماه نخست فعالیت سامانه، قیمت مناطق بلوار دانشگاه، خامنه‌ای، جوان، شهیدان اشرف، بلوار جانباز، صفاییه و بلوار شهید دشتی، بلوار شهید قندی، مسکن و شهرسازی، عارف، چمران، آیت‌الله کاشانی، مدرس، اکرمه، بلوار جمهوری قیمت‌گذاری و در سامانه درج شده است.

 ساعتچی افزود: از دیگر اطلاعاتی که از طریق این سامانه قابل مشاهده شهروندان است عبارت از دریافت کد معاماتی، استعلام مبایعه نامه‌ها، بانک‌های اطلاعاتی مشاوران املاک دارای مجوز، دفاتر اسناد رسمی کانون سردفتران و دفتریاران، مرکز کارشناسان رسمی دادگستری و کانون کارشناسان رسمی دادگستری می‌باشد.

وی تصریح کرد: به زودی نیز استعلام‌های شهرداری در سامانه سیما قرار می‌گیرد. همچنین، افراد ممنوع المعامله نیز در سیستم مشخص هستند.

طبق توضیحات او، ساماندهی قراردادهای قولنامه‌ای و اطلاعات اراضی دولتی برای پیشگیری از کلاه‌برداری‌ نیز از دیگر مواردی است که در آینده نزدیک از طریق این سامانه مورد استفاده همگان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، سامانه یکپارچه ثبت معاملات املاک استان یزد ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ برای نخستین بار در کشور و با هدف تأمین امنیت اقتصادی و ساماندهی معاملات زمین و مسکن طراحی و رونمایی شد.

کد خبر: ۴۰٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha