۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
قیمت جهانی نفت طی هفته گذشته کاهش یافت
در نتیجه افزایش ذخایر نفتی؛

قیمت جهانی نفت طی هفته گذشته کاهش یافت

در حالی که میزان ذخایر نفت خام در کشورهای مختلف جهان رو به افزایش است و تقاضا برای انرژی نتوانسته به سطح قبل از کرونا بازگردد، قیمت نفت روز جمعه شاهد تغییر اندکی بود و دومین کاهش هفتگی متوالی را به ثبت رساند.

به گزارش بازار به نقل از رویترز، در حالی که میزان ذخایر نفت خام در کشورهای مختلف جهان رو به افزایش است و تقاضا برای انرژی نتوانسته به سطح قبل از کرونا بازگردد، قیمت نفت روز جمعه شاهد تغییر اندکی بود و دومین کاهش هفتگی متوالی را به ثبت رساند وقیمت هر دو شاخص نفتی یعنی برنت و وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در این هفته شاهد افت حدودا 6 درصدی بود. این کاهش پس از آن رخ داد که مجموعه ای از سیگنال ها نشان داد بازار همچنان با مازاد عرضه مواجه است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 23 سنت معادل 0.6 درصد کاهش به 39 دلار و 83 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 3 سنت کاهش به 37 دلار و 33 سنت رسید.

تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 در چند کشور جهان از جمله هند رو به افزایش است. وزارت هند اعلام کرده که تعداد مبتلایان به کرونا تنها در روز جمعه 96 هزار و 551 نفر بوده و تعداد کل مبتلایان به 4.5 میلیون نفر رسیده است.

پس از آنکه چند شاخص اقتصادی نشان داد که روند ترمیم اقتصادی به کندی و دشواری پیش می رود، بازارهای بورس آمریکا برای دومین هفته متوالی شاهد افت شاخص ها بود.

تحلیلگران کامرز بانک در یادداشتی نوشتند: «بازار نفت همچنان نگران مازاد عرضه است.» در آمریکا میزان ذخایر نفت خام طی هفته گذشته شاهد رشد 2 میلیون بشکه ای بوده است. پالایشگاه های این کشور پس از تعطیلی های ناشی از چند طوفان سهمگین، با کندی فعالیت های خود را از سر گرفته اند.

تجار شروع به رزرو مجدد تانکرهای نفتی برای ذخایر سازی نفت خام و گازوئیل گرفته اند و این نشانه دیگری از کندی روند ترمیم تقاضا و متوقف شدن ترمیم اقتصاد بحران زده جهانی است.

کد خبر: ۴۰٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha