۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
تخصیص «سهام آیندگان» به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر
نماینده مجلس یازدهم مطرح کرد

تخصیص «سهام آیندگان» به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر

موسوی، نماینده مجلس با اشاره به طرح جدیدی در راستای افزایش فرزندآوری، از جمله مشوق‌های این امر را، تخصیص «سهام آیندگان» به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر عنوان کرد.

به گزارش بازار، سیدعلی موسوی، در رابطه با طرح مجلس یازدهم برای تشویق مردم به زاد و ولد اظهار کرد: بر اساس فرمایش رهبری که بر افزایش جمعیت تاکید دارند، مجلس برای ارائه این طرح احساس وظیفه کرد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین به طرح مشابه دیگری در کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره کرد و گفت: تکالیف در طرح جمعیت و خانواده جامع‌تر است، اما در شرایط کنونی، با توجه به وظایف دولت و سازمان‌ها برای افزایش جمعیت، طرح قبلی بار مالی بدنبال خواهد داشت و دولت توانایی پیش بردن چنین طرح‌هایی را ندارد.

موسوی افزود: طرح جدید دو ماده اصلی دارد؛ نخست اینکه «بنیاد ملی جمعیت» را وارد کار خواهیم کرد تا مدیریتِ نهادها و سازمان‌ها و نیز وزارتخانه‌ها بر عهده گیرد و برنامه‌های افزایش جمعیت را نظارت کند که این بنیاد در نهاد ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور شخصا مسئول انتصاب رئیس این بنیاد است، ادامه داد: ماده دوم در طرح مذکور، مشوق‌هایی را برای افزایش زاد و ولد در نظر دارد؛ ضمن اینکه هیچ بار مالی برای دولت ایجاد نخواهد کرد.

موسوی در خصوص سازوکار تشویقی این طرح گفت: ۵ درصد از سهام پتروشیمی‌ها باید در اختیار بنیاد ملی جمعیت قرار گیرد تا کلیه مسائل حوزه افزایش زادوولد را پوشش دهد.

وی در این راستا به سهامی تحت عنوان «آیندگان» اشاره کرد و گفت: فرزند دوم به بعد (فرزند سوم الی آخر)، دو درصد از سهام آیندگان را توسط بنیاد ملی جمعیت دریافت خواهند کرد.

موسوی افزود: در طرح جمعیت و خانواده هم به مقوله ازدواج اشاره شده است و در کنار این، مباحث ناظر بر مسکن و معیشت را پیگیری می‌کنیم؛ یعنی مجلس کلیه مسائل را بصورت جامع پیش می‌برد.

همچنین جواد بی‌آزار، مشاور خانواده سخنانِ دیگر مهمان برنامه را چنین پی گرفت: اصل زاد و ولد ناظر بر ازدواج است. اما با وجود قیمت سکه و مشکلات دیگر جوانان چگونه قادر به ازدواج هستند؟

وی با بیان اینکه بنیادی که شخصا در آن حضور دارم و اقدام به مشاوره‌ پیش از ازدوج می‌دهم، جوانان را با کمتری آسیب و مشکل روانه خانه بخت می‌کند، گفت: کلاس‌های ما یک روز در هفته رایگان است و مردم هم در رابطه با تامین جهیزیه و ازدواج بسیار به ما کمک می‌کنند.

بی‌آزار بار دیگر لزوم توجهِ مجلس به مقدم بودن ازدواج بر فرزند آوری را متذکر و گفت: این طرح‌ها فقط به درد خود مجلس می‌خورد؛ چراکه نمایندگان هیچ کاری صورت نمی‌دهند.

وی افزود: امروز فقط با کمک‌های مردمی می‌توان ازدواج را سهل و آسان کرد و تنها خیرین در این وادی کمک حال ما هستند.

کد خبر: ۴۰٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha