۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
آرامش در بازار مسکن/ پرداخت ۴۸۰۰ وام ودیعه مسکن به مستاجران
معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با بازار اعلام کرد

آرامش در بازار مسکن/ پرداخت ۴۸۰۰ وام ودیعه مسکن به مستاجران

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بازار مسکن کشور تنها مربوط به شهر تهران نیست که مدام قیمت های پایتخت اعلام می شود گفت: آرامش در بازار مسکن به دلیل برخی اقدامات مثل واگذاری واحدهای مسکن مهر و استارت ساخت مسکن ملی است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: انتشار آمارهای بازار مسکن و قیمتها در مرداد ماه از سوی بانک مرکزی باعث شد تا اغلب فعالان و کارشناسان مسکن روند صعودی قیمت ها را موضوعی ناگوار برای متقاضیان جامانده مسکن بدانند.
رشد ماهانه قیمت مسکن این پیام را به متقاضیان جامانده مسکن می دهد که قدرت خرید مسکن روز به روز در حال کاهش است و هر چقدر این کاهش قدرت خرید بیشتر شود مدت انتظار برای خانه دار شدن چند سال بیشتر می شود.
اگر چه مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی به خصوص محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مخالف دادن آمارهای قیمت مسکن از سوی نهادها و ارگان های مختلف است اما به هر سوی پنهان کردن واقعیات بازار مسکن مشکلی را از میان برنخواهد داشت.
بانک مرکزی در تازه ترین گزارش خود متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده را از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۳۱.۱ میلیون ریال اعلام کرد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۰.۵ و ۷۷.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.  

بازار مسکن کشور تنها مربوط به شهر تهران نیست
محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه بازار مسکن کشور تنها مربوط به شهر تهران نیست که مدام قیمت های پایتخت اعلام می شود گفت: آرامش در بازار مسکن به دلیل برخی اقدامات مثل واگذاری واحدهای مسکن مهر و استارت ساخت مسکن ملی است.
وی افزود: آمارهای منتشر شده در خصوص قیمت مسکن بعضا تنها مربوط به شهر تهران است. در حالیکه اگر به سایر شهرها و استانها نیز مراجعه و گزارشهای بازار مسکن آنها منتشر شود خواهیم دید که بازار مسکن آرام تر از آن چیزی است که تصور می شود.
محمودزاده در ادامه به برخی اقدامات که باعث شده تا بازار مسکن و اجاره بها در این روزها آرام شود ادامه داد: برخی اقدامات مثل واگذاری تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر و آغاز و استارت ساخت مسکن ملی باعث شد تا هم از لحاظ جو روانی و هم از لحاظ پاسخگویی به تقاضا بتوانیم بازار آرام مسکن را شاهد باشیم.
وی افزود: اما در خصوص بازار اجاره مسکن باید تاکید کنم که اقداماتی مثل تعیین سقف اجاره بها و پرداخت وام ودیعه مسکن باعث شد تا بازار اجاره مسکن بر خلاف برخی سالها که دچار التهاب می شد بازاری آرام و به دور از التهاب را سپری کنذ.

جلسات خوب وزیر راه و شهرسازی با مدیران بانک ها و مسئولان آی تی بانک ها باعث شد تا سرعت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیشتر شود و تا امروز حدود ۴۸۰۰ متقاضی و مستاجر از این وام بهره مند شوند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ظاهرا تا حدودی بهتر شده است. اما در روزهای نخست آن پرداخت ها حتی به اندازه انگشتان دو دست هم نبود؟ تاکید کرد: جلسات خوب وزیر راه و شهرسازی با مدیران بانک ها و مسئولان آی تی بانک ها باعث شد تا سرعت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیشتر شود و تا امروز حدود ۴۸۰۰ متقاضی و مستاجر از این وام بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه با توجه آمادگی داخلی بانک ها، سرعت پرداخت وام ودیعه مسکن بیشتر هم خواهد شد گفت: تاکنون ۳۸۰ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن حائز شرایط شناخته شده اند که برای این تعداد نیز تاکنون ۷۹ هزار کارتابل در بانک ها تهیه شده است.
محمودزاده در پاسخ به این پرسش که اولین واحدهای مسکن ملی در چه زمانی واگذار می شوند گفت: به دلیل آغاز ماه محرم تا حدودی تحویل واحدهای مسکن ملی به تاخیر افتاد. اما در حال حاضر قریب به ۵ هزار واحد مسکن ملی آماده بهره برداری است. هر چند باید از آماه بهره برداری و افتتاح بیش از ۳۷ هزار واحد مسکن مهر نیز صحبت کنیم که این واحدها هم با تمام امکانات زیربنایی واگذار خواهند شد.

۴۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن ملی شناخته شده اند که قرار بود تا ۱۵ شهریور ماه جاری اگر نتوانند آورده خود را تکمیل کنند، از لیست جایگزین برای این جایگزینی این افراد اقدام شود. اما با توجه به تماس های مکرر از برخی استانها مبنی بر اینکه از این موضوع اطلاعی نداشتند این زمان یاد شده را به ۳۰ شهریور ماه تمدید کردیم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن بالغ بر ۴۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن ملی شناخته شده اند که قرار بود تا ۱۵ شهریور ماه جاری اگر نتوانند آورده خود را تکمیل کنند، از لیست جایگزین برای این جایگزینی این افراد اقدام شود. اما با توجه به تماس های مکرر از برخی استانها مبنی بر اینکه از این موضوع اطلاعی نداشتند این زمان یاد شده را به ۳۰ شهریور ماه تمدید کردیم.
وی افزود: پس این متقاضیان تا ۳۰ شهریور ماه جاری مهلت دارند تا با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی استانهای خود، بنیاد مسکن و شهرهای جدید نسبت به تکمیل آورده ۴۰ میلیون تومانی خود اقدام کنند.

کد خبر: ۴۰٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha