۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
اختصاص ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ایلام به حوزه نفت و گاز
استاندار ایلام خبر داد:

اختصاص ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ایلام به حوزه نفت و گاز

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در استان گفت: ۷۰ درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش‌های نفت و گاز بوده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام،  قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام که با حضور اعضای برخی از کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: عدم استقرار دفتر مدیریت نفت و گاز در ایلام باعث به تعویق افتادن اجرا و تکمیل پروژه های مهمی مانند پتروشیمی در شهرستان های مهران، دره شهر و هلیلان شده است.

 وی اظهار داشت: در ایلام از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده طی سه سال گذشته بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی بوده است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: ضمن قدردانی از کمک های وزارت نفت و توجه ویژه این وزارتخانه به ایلام، اما باید مدیریت بخش نفت و گاز مربوط به ایلام به خود استان واگذار شود که تحقق این موضوع موجب بهره وری در مدیریت منابع و همچنین کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.

وی  با بیان اینکه واحدهای الفین، شیرین سازی گاز و هیدروژن در پتروشیمی ایلام آماده افتتاح است، اضافه کرد: صنایع پایین دست پتروشیمی در حال طی مراحل تکمیلی هستند و همچنین اعتبارات ارزی ان .جی. ال دهلران و چندین پروژه اکتشاف و لرزه‌نگاری از سوی مسئولان و دستگاه های مرکزی تامین شده است. 

کد خبر: ۴۰٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha