۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
واحد تولیدی و صنعتی در زنجان تعطیل نشده است
استاندار زنجان:

واحد تولیدی و صنعتی در زنجان تعطیل نشده است

زنجان-استاندار زنجان گفت: طی پنج ماهه سال جاری واحد تولیدی و صنعتی در استان زنجان تعطیل نشده و ۱۳ واحد تولیدی تعطیل هم فعال شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح‌الله حقیقی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری  زنجان در محل استانداری زنجان، به پروژه‌های نقشه راه استان زنجان اشاره کرد و گفت: ساماندهی به زیرساخت‌های آی تی و آی‌سی، تی جزو پروژه‌های تعریف ‌شده در نقشه راه استان است. 

وی اظهار کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان اولین پنجره واحد سرمایه گذاری در کشور است و این بسیار مهم است.

استاندار زنجان، گفت: این استان در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی عملکرد خوبی دارد و در سال جاری هم ورود سرمایه گذار خارجی به استان بسیار عالی است.

حقیقی با بیان اینکه استان  زنجان در زمینه تولید ماسک به خود کفایی رسیده است، تاکید کرد: در حال حاضر روزانه ۷۰۰ هزار ماسک دراستان تولید می‌شود و به یک میلیون ماسک هم افزایش خواهد یافت.

وی به طرح ملی اقدام مسکن در استان زنجان اشاره کرد و افزود: برای اجرای مسکن اقدام ملی در استان، کمیته ویژه‌ای تشکیل شده و آورده مردم این استان در کشور اول است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه کرونا اموزش را مجازی کرده اسـت، افزود: تا پایان اسفندماه  سالجاری روستاهای بالای ۲۰ خانوار از بستر اینترنت و تلفن ثابت استفاده می کنند.

حقیقی تصریح کرد: طی پنج ماهه سالجاری واحد تولیدی و صنعتی در استان زنجان تعطیل نشده و ۱۳ واحد تولیدی تعطیل هم فعال شده است.

۱۲پروژه صنعتی در زنجان اجرا می شود
در ادامه این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت زنجان، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ۱۲پروژه صنعتی در سال جهش تولید اجرا می کند و بیش از سه هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری طرح‌های صنعتی استان است.

ناصر فغفوری با بیان اینکه پروژه فولاد البرز ناب آرش یکی از پروژه‌های جهش تولید استان زنجان است، اظهار کرد: این پروژه بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی است. 

وی با بیان اینکه  این پروژه از سال ۹۳ آغاز شده است، گفت: برای این پروژه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده و برای دو هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، تاکید کرد: واحد تولیدی سپهر پلاستیک و گلرنگ از دیگر پروژه‌های جهش تولید است و تحول خوبی در اشتغال استان ایجاد می شود.

فغفوری به پروژه فولادکاران افق اشاره کرد و یاد آورشد: این پروژه با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده بهره‌برداری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، سرمایه گذاری در استان زنجان را بسیار مطلوب اعلام کرد و افزود: این استان رتبه برتر در جذب سرمایه گذاری خارجی را دارد.

وی ابراز داشت: زنجان جزو استان‌هایی است که در زمینه سرمایه‌گذاری از جایگاه  بسیار  خوبی برخوردار است و چهار سرمایه گذار خارجی امسال دراستان سرمایه گذاری خواهند کرد و طی پنج ماهه سال جاری  هیچ واحد تولیدی در استان زنجان تعطیل نشده است.

کد خبر: ۴۰٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha