۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
روند پرداخت وام ودیعه مسکن بسیار کند است
وزیر راه و شهرسازی:

روند پرداخت وام ودیعه مسکن بسیار کند است

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت تسریع پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی بانک ها در کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افزود: تا شب گذشته فقط سه هزار نفر وام ودیعه مسکن را دریافت کرده بودند.

وی ضمن اشاره به اینکه روند پرداخت وام ودیعه مسکن بسیار کند است، اظهارداشت: انتظار داریم بانک ها روند پرداخت وام ودیعه مسکن را سرعت بخشند تا خانوارهای واجد شرایط هرچه سریعتر بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار فقره پرونده در خصوص پرداخت وام ودیعه مسکن در بانک ها تشکیل شده است.

وی افزود: برای ۶۰۰ هزار خانوار واجد شرایط در سطح کشور منابع وام ودیعه مسکن پیش بینی شده است.

اسلامی ادامه داد: طبق دستور العمل بانک مرکزی تا ۳۰ میلیون تومان پرداخت وام ودیعه مسکن ضامن نیاز ندارد بالای ۳۰ میلیون تومان که ۵۰ میلیون تومان است فقط یک ضامن کفایت می کند.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه منابع پرداخت این تسهیلات از کجا تامین شده است، گفت: با موافقت مقام معظم رهبری ۷۵ هزار میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا برداشت شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بخشی از این منابع یارانه ای بود که ۲۳ یا ۲۴ میلیون خانوار پرداخت گردید وهمینطور بخشی مربوط به مشاغل آسیب دیده بود که به اشخاص پرداخت شد.

وی اظهارداشت: بخش دیگر به تامین اجتماعی برای بیمه کاری، شرکت های هواپیمایی و ریلی آسیب دیده از کرونا و قسمتی هم به عنوان کمک ودیعه مسکن به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مستاجران در نظر گرفته شد.

اسلامی یادآورشد: همانند سایر مشاغل که گفته شده بانک ها در پرداخت تسهیلات چک برگشتی را ملاک قرار ندهند برای مستاجران هم در ستاد ملی کرونا مصوب شده که اگر کسی چک برگشتی داشت بانک ها تسهیلات پرداخت کنند به یک معنا مانعی بر سر راه خانوارهای واجد شرایط برای دریافت این تسهیلات نباشد.

کد خبر: ۴۰٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha