۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
شرکت‌های تعاونی آذربایجان شرقی رشد چشمگیری دارند/ لزوم حمایت متولیان از بخش تعاون
استاندار آذربایجان شرقی:

شرکت‌های تعاونی آذربایجان شرقی رشد چشمگیری دارند/ لزوم حمایت متولیان از بخش تعاون

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت شرکت‌های تعاونی در رشد و توسعه اقتصادی، گفت: شرکت‌های تعاونی استان رشد چشمگیری داشته‌اند و وجود پنج درصد از تعاونی‌های کل کشور در استان ظرفیت بزرگی است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز در آیین افتتاح پروژه‌های بخش تعاون و تجلیل از تعاون‌گران برتر استان در محل استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: در سال‌های گذشته استکبار جهانی با اعمال جدی‌ترین تحریم‌ها تلاش کرده تا عرصه اقتصادی را برای ملت ما تنگ کند.

وی افزود: یکی از راه‌های کاهش اثرات تحریم، رهایی از اقتصاد نفتی است که از چهل سال گذشته از سوی تمام متولیان توسعه مطرح شده اما تاکنون موفقیت چندانی در این زمینه کسب نشده است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که امروز در حال تحقق است، راه را برای قطع وابستگی اقتصاد به نفت هموار می‌کند که البته سختی‌ها و مشکلاتی هم در این مسیر وجود دارد.

وی افزود: همه تلاشگران عرصه‌های مختلف اقتصادی مانند بخش صنعت و خدمات باید تلاش کنند تا موفقیت‌های بیشتری در این زمینه کسب شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه اقتصاد ما بعد از شیوع بیماری کرونا با تمام سختی‌ها توانست روی پای خودش بایستد و مردم ایران و متولیان کشور توانمندی خود را ثابت کردند و این در حالی بود که برخی از کشورها مانند آمریکا با مشکلات جدی مواجه شدند.

پورمحمدی ادامه داد: قبل از شیوع کرونا، تنها ۱۰ واحد تولیدکننده مواد ضدعفونی‌کننده در استان وجود داشت، اما امروز با همت و تلاش صاحبان صنعت و تولید روزانه یک میلیون لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در استان تولید می‌شود.

وی با بیان این که شرکت‌های تعاونی استان رشد درخوری در سال‌های گذشته داشته‌اند، گفت: ساخت و تولید ۳۲ هزار واحد مسکونی توسط شرکت‌های تعاونی استان از سال ۹۲ تاکنون نشان‌دهنده ظرفیت بسیار بزرگ این بخش است.

وی تأکید کرد: با توجه به تاکید قانون اساسی و سیاست‌های بالادستی بر نقش بخش تعاون در اقتصاد کشور امیدواریم این بخش با حمایت متولیان بیش از گذشته رشد کند.

کد خبر: ۴۰٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha