۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
توافق برای صادرات ۶۰ تن زعفران
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد

توافق برای صادرات ۶۰ تن زعفران

نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از توافق میان وزارت جهاد کشاورزی، زعفران کاران و مجلس برای صادرات ۶۰ تن محصول زعفران خبر داد.

به گزارش بازار، در جلسه‌ای که عصر امروز (چهارشنبه) در مجلس شورای اسلامی و با حضور نایب رئیس دوم مجلس، وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگانی از زعفران کاران و بخش‌های خصوصی و صادرکنندگان و همچنین سازمان بازرسی کشور، ستاد مبارزه با قاچاق و ارز، وزارت اطلاعات و نمایندگان مجلس حضور داشتند، مقرر شد، ۶۰ تن زعفران خرید توافقی در انبارهای تعاون روستایی برای صادرات در نظر گرفته شود.

علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس که میزبان این نشست بود در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: در این جلسه توافق شد، به منظور حمایت از صادرات زعفران، ۶۰ تن زعفران فقط به امر صادرات اختصاص یابد و قیمت کارشناسی زعفران برای صادرات توسط نمایندگان تعاون روستایی، صادر کنندگان و اتاق بازرگانی تعیین شود.

نایب رئیس دوم مجلس افزود: با هماهنگی‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی با صدا و سیما داشته، مقرر شد، صادر کنندگان به صورت رایگان اقدام به معرفی زعفران خود برای بازارهای جهانی از طریق شبکه‌های برون مرزی نمایند.

نیکزاد همچنین با اشاره به اینکه اجرای توافقات این جلسه منوط به تأیید نظر سازمان بازرسی کل کشور طی ۱۰ روز آینده است، تصریح کرد: در این جلسه همچنین توافق شد زمانی که زعفران در اختیار صادر کنندگان قرار گرفت، کاهش یا افزایش قیمت زعفران نیز بر عهده صادر کننده خواهد بود.

کد خبر: ۴۰٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha