۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
رشد ۳۱ درصدی ایران در حوزه اقتصادی ارتباطات و فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

رشد ۳۱ درصدی ایران در حوزه اقتصادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

زنجان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در حوزه اقتصادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با رشد ۳۱ درصدی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد جواد آذری‌جهرمی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه با فعالان اقتصادی و نخبگان در حوزه آی.سی.تی استان در محل استانداری زنجان، گفت: بدون توسعه زیرساخت‌های ارتباطی نمی‌توان در حوزه فناوری اطلاعات به دستاوردهای قابل توجهی رسید. 

وی اظهار کرد: باید پاسخ‌گوی نیازها و گلایه‌های بخش فناوری اطلاعات بود و بر توسعه فناوری اطلاعات  تاکید داشت. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طی دو سال گذشته رشد ۳۳ برابری در هسته شبکه اطلاعات کسب کردیم، گفت: برای دست‌یابی به تکنولوژی نسل چهارم، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوص سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

آذری جهرمی تاکید کرد: بسیاری از اقداماتی که امروز در حوزه فناوری اطلاعات محقق شده، در سایه فراهم بودن شبکه ملی فناوری اطلاعات است. 

وی گفت: امروز بیش از ۲۵ هزار عنوان خدمات ایرانی در حال فعالیت و ارائه خدمات به مردم است و در این میان بیش از گذشته باید به توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌هایی که در این بخش وجود دارد، توجه کرد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز داشت: ایران به لحاظ نرخ رشد آی.سی.تی در دنیا جایگاه دوم را از آن خود کرده و  ایران طی دو سال متوالی موفق به کسب این جایگاه در دنیا شده است.

آذری جهرمی تصریح کرد: ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد قابل توجهی داشته و در حوزه اقتصادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با رشد ۳۱ درصدی مواجه هستیم. 

وی از سهم ۶.۵ درصدی بخش آی.سی.تی در بخش اقتصادی و تولید ناخالص کشور خبر داد و گفت: سهم بخش خدمات و حوزه‌های وابسته به اقتصاد دیجیتال در این زمینه ۲ درصد و سهم بخش ارتباطات هم ۴.۵ درصد است.

کد خبر: ۴۰٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha