۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی، برای بررسی مسائل کلیدی برنامه و بودجه
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد

تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی، برای بررسی مسائل کلیدی برنامه و بودجه

زارع، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در این کمیسیون برای بررسی مسائل کلیدی و کلان مرتبط با برنامه و بودجه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در مجلس خبر داد و گفت: این کمیته براساس دستور هیئت رئیسه کمیسیون و برای بررسی مسائل کلیدی و کلان مرتبط با برنامه و بودجه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کمیته اقتصاد مقاومتی قرار است، مسایل مرتبط با سیاست‌های برنامه هفتم، قوانین مهم برنامه هفتم، ساختارهای بودجه‌ریزی، اقدامات مرتبط با پیشرفت بلندمدت اقتصادی و تمامی اقدامات موثر در مقاوم سازی اقتصاد را به صورت جدی بررسی کند.

زارع با بیان اینکه از ظرفیت نخبگان، اندیشکده‌ها و مسئولان میانی در این کمیته استفاده خواهد شد، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت و شکل‌گیری یک مفاهمه می‌خواهیم طرح و قوانین مدنظر در زمینه اقتصاد مقاومتی را استخراج کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در دور دهم مجلس مسئول چنین کمیته‌ای بودم و اقدامات متعددی در این قالب انجام شد و در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفت و برخی از مصوبات آن هم به کمک دولت آمد.

وی با اشاره به اینکه در این دور از مجلس هم قرار است، این رویه ادامه پیدا کند، گفت: براین اساس اندیشکده اقتصاد مقاومتی به عنوان مسئول دبیرخانه کمیته تعیین شده تا بتوان از ظرفیت آن استفاده شود.  مجلس باید در عمل بدون هیچ واسطه‌ای به سمت استفاده از ظرفیت اندیشکده‌ها پیش برود و برای آنها ماموریت تعریف کند.

کد خبر: ۴۰٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha