۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
عملکرد بانک های اردبیل در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی مطلوب نیست
استاندار اردبیل:

عملکرد بانک های اردبیل در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی مطلوب نیست

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: عملکرد بانک های عامل در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی نسبت به سایر استان ها مطلوب نیست و باید تا سه ماه آینده سهمیه استان را جذب کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنام در جلسه مدیران بانکهای عامل با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای سال ۹۹ سهمیه استان اردبیل ۵۵۰۰ مورد وام ارزان قیمت بهسازی و بازسازی مسکن روستایی و مساکن محرومین اعلام شده است بنابراین بنیاد مسکن و بانک های عامل با هماهنگی فرمانداری ها در جذب این تسهیلات همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک ها موظف به اجرای دستورالعمل بانک مرکزی هستند افزود: بانک های تعیین شده در صورت نبود ضامن معتبر باید ضمانت نامه سفته زنجیره ای مصوبه هیئت وزیران را قبول کنند و مردم بیش از این گرفتار بروکراسی اداری نباشند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با اعطای این حجم وام برای ساخت مسکن روستایی علاوه بر ایجاد اشتغال در استان، از تراکم خسارات احتمالی مالی و جانی حاصل از بلایای طبیعی کاسته می شود.

وی ادامه داد: اگر این اعتبار جذب نشود و بهسازی مسکن های روستایی و محرومین انجام نشود و هرگونه اتفاق و رخداد متوجه مردم شود همه ما مقصر هستیم.

بهنام جو با تاکید بر اینکه بانک ها شیفت بعد از ظهر در جذب اعتبار مسکن روستایی تلاش کنند افزود: بانک های عامل در اعطای تسهیلات مسکن روستایی و جذب اعتبار اقدام مضاعف داشته باشند تاهمه اعتبار تخصیص داده شده جذب شود.

وی باتاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید به وظیفه اصلی خود عمل کنند افزود: دستور العمل هیئت وزیران باید به تمامی شعبات بانک ها اعلام کنند و در صورت قصور هر شعبه ای، مدیریت آن بانک پاسخگو خواهد بود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران مدیران شعب شهرستان ها را توجیه کنند، گفت: فرمانداران و بخشداران با برگزاری جلسه باید حساسیت و ضرورت بهسازی و بازسازی مسکن های روستایی را توجیه و همچنین در وصول مطالبات بانک ها کمک کنند. 

وی با بیان بانک های ملی و مسکن بیشترین سهم را برای اعطای تسهیلات برعهده دارند تصریح کرد: هزار واحد از مسکن محرومین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) هستند و ضمانت سفته زنجیره ای با تایید دهیاری ها و بخشداران بدون معطلی پذیرفته شود.

کد خبر: ۴۰٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha