۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
حمایت‌ها از بورس ادامه دار خواهد بود
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

حمایت‌ها از بورس ادامه دار خواهد بود

دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نگاه ابزاری به بورس نداریم بلکه با نگاه بلند مدت نه تنها دولت بلکه کل حاکمیت از بازار سرمایه حمایت می‌کنند.

به گزارش بازار، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیمات حاکمیت برای حمایت از بازار سرمایه افزود: در تصمیم اخیری که گرفته شده، دولت برای شرکت‌هایی که افزایش سرمایه می‌دهند و صرف سهام با سلب حق تقدم دارند معافیت مالیاتی برای ۲۰ درصد از درآمد آن‌ها در نظر گرفته که این یک جایزه بزرگ برای افزایش سرمایه شرکت‌ها در بورس است.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: از سال ۹۴ بر اساس حکمی در قانون صندوق توسعه ملی باید سالانه یک درصد از ورودی خود را به عنوان سپرده در صندوق تثبیت بازار در بورس قرار دهد که تا الان به دلیل اختلاف نظرها انجام نشده بود، اما پس از پیگیری‌های انجام شده در نهایت تصمیم بر آن شد که این کار عملیاتی شود.

وی گفت: همچنین قرار شده حقوقی‌های دولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی در خرید و فروش سهام بگونه‌ای عمل کنند تا پایداری بورس محقق شود.

وزیر اقتصاد افزود: تصمیماتی نیز در گذشته گرفته شد از جمله موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها که به صورت دو فوریتی در مجلس تصویب شد و نشان می‌دهد که اهتمام نهادهای حاکمیتی این است که بازار سرمایه پایداری داشته باشیم.

دژپسند ادامه داد: ممکن است برخی صاحب نظران و مقامات بنا به دلایلی اظهارنظرهایی داشته باشند، اما فعالان بازار سرمایه باید منافع خودشان را بسنجند تا دچار ضرر نشوند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه خیلی از نمادها امروز در مقایسه با روز گذشته بازدهی مثبت داشتند گفت: کسانی که دیروز سهام خود را فروخته اند ضرر کرده‌اند.

وی افزود: باید به بورس به صورت میان مدت و بلند مدت نگاه کرد با این حال من توصیه به خرید یا فروش در بورس نمی‌کنم و افراد باید بر مبنای محاسبات عقلانی تصمیم گیری کنند و باید از آن‌ها پرسید اگر سهام خود را فروختند می‌خواهند با این منابع چه کار کنند و آیا جایی که می‌خواهند بروند آیا پایدارتر است.

دژپسند اضافه کرد:کشور به پایداری بازار سرمایه نیاز دارد و در این راستا با افزایش عرضه‌ها و شناوری سهم ها، ‌ ایجاد تسهیلات برای افزایش سرمایه و کمک به صندوق تثبیت در بازار، نهاد سازی در بورس صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۴۰٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha