۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
نرخ سموم و کودهای شیمیایی ۵ برابر افزایش یافت
مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی لرستان:

نرخ سموم و کودهای شیمیایی ۵ برابر افزایش یافت

لرستان- ماسوری، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصدی قیمت کودهای شیمیایی وارداتی، گفت: ارز نیمایی عامل اصلی افزایش قیمت کودهای وارداتی است.

کامران ماسوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به دلایل افزایش قیمت کودهای شیمیایی، اظهار داشت: از آنجایی که رئیس‌جمهور دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به واردات نداده، برای وارد کردن کود از ارز نیمایی استفاده کرده‌اند که این سبب شده کودهای وارداتی گران شود.

وی افزود: ۸۵ درصد کودها، تولید داخل است و قیمت آن‌ها هیچ تغییری نداشته فقط کودهای وارداتی نسبت به سال گذشته بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: قطعاً نه دولت و نه هیچ کدام از مسئولان راضی به افزایش قیمت نبودند ولی این تحریم‌های ظالمانه سبب شده که فروش نفت نداشته باشیم در نتیجه نتوانیم ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را تامین کنیم.

وی اظهار کرد: سوپر فسفات تریپل یک کود شیمیایی پرمصرف است که صد درصد وارداتی بوده و هر کیسه آن به قیمت ۴۲۳ هزار تومان فروخته می‌شود که این افزایش قیمت هزینه‌های تولید را بالا می‌برد که مطمئنا دولت راهکاری را تعیین می‌کند و قیمت خرید تضمینی‌ را بالا میبرد.

کد خبر: ۴۰٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha