۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
در قانون اساسی به لزوم خودکفایی در کشاورزی تاکید شده است
نماینده مردم تهران در مجلس:

در قانون اساسی به لزوم خودکفایی در کشاورزی تاکید شده است

خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه بخش کشاورزی در توسعه کشور گفت: حمایت از بخش کشاورزی اولویت اساسی مجلس است و قطعاً این بخش حوزه حاشیه ای نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی خضریان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ شهریور) مجلس شورای اسلامی  در جریان سوال خود از وزیر جهاد کشاورزی، گفت: امیرالمومنین (ع) می فرماید؛ مردم، ملت و نظامی که آب به اندازه کافی و خاک به اندازه کافی دارند و باید کالا از خارج وارد کنند، این ملت از رحمت خدا به دور است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان میثاق ملی، بخش کشاورزی را بسیار تعیین کننده دانسته و در اصول ۳ و ۴۳ این قانون به لزوم خودکفایی در بخش کشاورزی اشاره شده، همچنین در بند ۳ قانون اساسی یکی از بخش هایی که به لزوم خودکفایی در آن اشاره شده، کشاورزی است.

وی افزود: در اصل ۴۳ قانون اساسی بر افزایش تولیدات کشاورزی و دامی و صنعتی که نیازهای عمومی را تامین می کنند و کشور را به مرحله خودکفایی می رساند و از وابستگی خارج می کند، تاکید شده، به همین دلیل مقام معظم رهبری در تاکیدات خویش بر خودکفایی خصوصاً در کالاهای استراتژیک تاکید دارند.

خضریان بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند؛ کشاورزی برای کشور ما بسیار مهم است، زیرا امنیت غذایی برای کشوری بزرگ، پرجمعیت و دارای اهداف بلند بسیار اهمیت دارد. همه دست اندکاران کشور به ویژه مسئولان جهاد کشاورزی توجه کنند همانگونه که از ابتدای انقلاب بارها تاکید شده کشاورزی یکی از اساسی ترین محورهای توسعه در کشور است و امر حاشیه ای نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام راحل، مجلس و کشاورزی را در رأس امور قرار دادند، امام کشاورزی را پیش از مجلس به عنوان رأس امور یاد کرده است.

وی یکی از فلسفه های وجودی نمایندگان در مجلس را حمایت از بخش کشاورزی و حمایت از تولیدگرانی است که مظلومانه در کشور زحمت می کشند.

کد خبر: ۴۰٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha