۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
سهم صادرات مواد معدنی در سبد صادرات غیرنفتی کشور، به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است
رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن:

سهم صادرات مواد معدنی در سبد صادرات غیرنفتی کشور، به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است

غریب پور، رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن از انعقاد هشت قرارداد با دانشگاه‌های معتبر کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر با جهاد دانشگاهی هم روی تکنولوژی زنجیره فولاد کار می‌کنیم.

به گزارش بازار، خداداد غریب پور، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، وضعیت معدن و صنایع معدنی ایران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ما در حال حاضر اکثر محصولات معدنی را صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۱۲ میلیون تن محصولات فولادی و فولاد خام و تولید مازاد سیمان و آلومینیوم گفت: خوشبختانه به دلیل شرایط مناسب ایران از نظر مواد معدنی، سهم صادرات این حوزه در سبد صادرات غیرنفتی کشور به حدود ۹ تا ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

غریب پور اضافه کرد: ما در شرکت ملی مس امسال و سال گذشته بالای ۱۲ هزار میلیارد افزایش سرمایه دادیم منابع لازم را برای توسعه شرکت مس در مناطق مختلف کشور پیش‌بینی کردیم.

معاون وزیر صمت همچنین یادآور شد: ما برای شرکت‌های بزرگ معدنی بیش از ۴,۸ دهم میلیارد دلار و ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه پیش بینی کردیم تا به پروژه تبدیل شوند و توسعه بخش معدن و صنایع معدنی را رقم بزنند.

غریب پور براین باور است که ما در استفاده از تکنولوژی و علم به ویژه از نظر دانش مهندسی برای تولید سیمان، کنسانتره و صنایع پتروشیمی هنوز مسئله داریم و همواره واردکننده دانش فنی بوده‌ایم.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از امضای یک قرارداد همکاری با دانشگاه تربیت مدرس در حوزه بهره وری و در قالب کنسرسیوم خبرداد و گفت: علاوه براین، هشت قرارداد با دانشگاه‌های معتبر کشور منعقد کردیم و در حال حاضر هم با جهاد دانشگاهی روی تکنولوژی زنجیره فولاد کار می‌کنیم.

غریب پور با بیان اینکه ما هنوز در حوزه صنایع معدنی مشکل تأمین خاک داریم و ساختار نصب شده در این حوزه بیش از میزان مواد اولیه است، افزود: این مشکل همیشه وجود داشته و ما حتماً به این قضیه ورود خواهیم کرد.

کد خبر: ۴۰٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha