۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
۶۰ میلیارد تومان سرمایه برای مرکز داده زنجان پیش بینی شده است
وزیرارتباطات و فناوری، و اطلاعات:

۶۰ میلیارد تومان سرمایه برای مرکز داده زنجان پیش بینی شده است

زنجان- وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات،گفت: بیش از ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای مرکز داده زنجان شده و مجتمع آی سی تی در ۴۵ روز آینده راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد جواد آذری جهرمی صبح چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه کرونا آموزش را به سمت فضای مجازی سوق داده است، گفت: استان زنجان بیش از یک هزار و ۵۰۰ مدرسه دارد که ۳۵۰ مدرسه این استان به شبکه فناوری و ارتباطات وصل نیست و در سایر استان‌ها چنین آماری نداریم.

وی با بیان اینکه وضعیت زیر ساخت‌های ارتباطی و فناوری در شهرستان خدابنده و ماهنشان خوب نیست و این قابل قبول نمی باشد، اظهار کرد: سرمایه گذاری در این دو شهرستان زیاد نبوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۱۶۱ کیلومتر فیبر نوری باید در استان زنجان انجام می‌شد، گفت: تنها ۱۳۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده است.

آذری جهرمی تصریح کرد: باید ۲۰۷ روستای ماهنشان و خدابنده در استان به شبکه‌های ارتباطی متصل شوند و تمرکز ما بیشتر برای این دو شهرستان است و در زنجانرود، ابهر و حاشیه زنجان هم روستاهایی هستند که از پوشش نعمت ارتباطات و فناوری محروم هستند.

وی با بیان اینکه در سه فاز این ۲۰۷ روستا در استان به پوشش ارتباطی و فناوری مجهز می‌شوند، افزود: در فاز اول ۴۴ دکل مخابراتی نصب می‌شود، در فاز دوم بهمن ماه ۵۳ دکل مخابراتی و در اسفند ماه مابقی به دکل مخابراتی نصب می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: بیش از ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای مرکز داده زنجان پیش بینی شده است  و مجتمع آی سی تی در ۴۵ روز آینده راه‌اندازی می‌شود.

آذری حهرمی با بیان اینکه سهم استان زنجان از فناوری و اطلاعات خوب نیست، گفت: عدالت در خصوص پوشش شبکه فناوری و ارتباطات در استان خوب نیست.

وی تاکید کرد: پروژه‌های وب در این استان اجرا شده ولی نحوه توزیع به لحاظ جغرافیایی استان عادلانه نبوده است چرا که برخی از مناطق این استان دشت و برخی کوهستانی بوده است.

کد خبر: ۴۰٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha