۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
پرونده گازرسانی به ۱۵ روستای پایین سد امیرکبیر در ۱۴۰۰ بسته می شود
مدیرعامل شرکت گاز البرز:

پرونده گازرسانی به ۱۵ روستای پایین سد امیرکبیر در ۱۴۰۰ بسته می شود

کرج- مدیرعامل شرکت گاز البرز با بیان اینکه ۹۰ درصد عملیات گازرسانی به روستای کندر انجام شده است، گفت: پروژه روستای خوزنکلا نیز از چند روز آینده اجرایی خواهد شد و با واگذاری کار به پیمانکار برای گازرسانی به روستای ارنگه، در سال ۱۴۰۰ پرونده ۱۵ روستای پایین سد امیرکبیر بسته می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین تقی نژاد در نشستی که روز سه شنبه در شرکت گاز البرز با اصحاب رسانه برگزار شد با بیان اینکه از ۱۷ شهر استان ۱۶ شهر از گاز شهری برخوردار هستند افزود: ۵۸ روستای استان نیز گازدار هستند.

تقی نژاد با اشاره به اینکه بیش از شش هزار کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه در البرز داریم گفت: مشترکین استان حدود ۹۰۰ هزار واحد هستند که در مقایسه با استان های همجوار مانند قزوین با ۳۵۰ هزار مشترک، سمنان ۳۰۰ هزار و همدان با ۵۰۰ هزار مشترک گاز نشان دهنده شرایط خوب و قابل قبولی برای استان است.

 وی گفت: در حال حاضر ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۸۵.۳ درصد روستاهای البرز از گاز بهره مند هستند که در قیاس با آمار کشوری ۹۷.۷ درصد شهرها و ۸۱.۳ درصد روستاها» نشان دهنده وضعیت مطلوب گازرسانی در البرز است.  

تقی نژاد با بیان اینکه سه هزار و ۱۸۱ مصرف کننده صنعتی بزرگ و ۹۰۴ صنعتی عمده در البرز داریم اضافه کرد: شهرستان های فردیس و اشتهارد شهرستان سبز «برخورداری کامل از گاز» هستند و ساوجبلاغ و نظرآباد هم امسال سبز خواهند شد و بقیه شهرستانها هم ۹۹.۹ درصد هستند که به زودی به ۱۰۰ درصد نزدیک می شوند.

انعقاد همکاری با سازمان فنی و حرفه ای کشور برای آموزش نیروهای پیمانکاری
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با تاکید بر اینکه صیانت از انرژی وظیفه همگانی است افزود: بهای هر مترمکعب گاز ۱۰۰ تومان است و در مقایسه با بنزین لیتری ۳۰ هزار تومان که ارزش حیاتی یکسانی دارد نعمت و سرمایه ای است که از گذشتگان به ما رسیده و باید با توسعه پایدار به آیندگان نیز برسد پس در حفظ و مصرف درست آن همه مسئولیت داریم.

تقی نژاد اظهار کرد: با هدف تقویت سرمایه های انسانی با سازمان فنی و حرفه ای کشور تفاهمنامه ای منعقد و البرز پایلوت شد تا نیروهای پیمانکاری را آموزش دهد و اکنون از همه نقاط کشور برای آموزش در این آموزشگاه آموزش می بینند.

وی در خصوص وضعیت گازرسانی به جاده چالوس گفت: گازرسانی به جاده چالوس کلا منتفی شده بود اما ابتدای خدمت من در البرز ۶ ماه مطالعات تحقیقاتی در این زمینه انجام دادیم و دو فاز تعریف شد که طبق آن ۱۵ روستا در پایین سد و ۳۸ روستا در بالادست سد در دستور کارما قرار گرفت.

در سال ۱۴۰۱ روستاهای بالای سد به بهره برداری می رسد
تقی نژاد افزود: ۱۵ روستا را در سه فاز برنامه نویسی کردیم، روستای «کندر» اجرا شد و اکنون ۹۰ درصد آن اجرا شده است و در فاز دوم  برای «روستای خوزنکلا» با پیمانکار قرارداد بسته شده و در چند روز آینده اجرا خواهد شد و در فاز سوم هم پیمانکار محور روستای «ارنگه» انتخاب می شود و در سال ۱۴۰۰ پرونده ۱۵ روستای پایین سد امیر کبیر بسته می شود.

وی اضافه کرد: برای روستاهای بالای سد هم ابتدا جواب تدوین منفی بود و با توجه به اینکه از تهران مقدور نبود، از طالقان خطی را به طول ۵۳ کیلومتر طراحی و شروع کردیم ولی به یک سری مشکلات اجرایی خوردیم. اکنون پروژه ۳ درصد پیشرفت دارد و مقرر است یک پیمانکار کمکی بگیریم که با انجام این کار گازرسانی به روستاهای بالای سد در ۴ فاز انجام و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ طبق قولی که به مردم دادیم به بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به اینکه تا سال ۹۴ در برخی نقاط کرج افت فشار گاز داشتیم گفت: با تلاش شبانه روزی و اتصال یک شبه ۲۱ نقطه از شهر به هم این مشکل برطرف و در پنج زمستان گذشته افت فشار نداشتیم.

تقی نژاد با بیان اینکه سرعت گاز در لوله ها بیشتر از حد استاندارد است، توضیح داد: این لوله ها برای خانه های یک یا دو طبقه طراحی شده اما با برج سازی هایی که انجام شده مانند آب و برق در حوزه گاز هم مشکلاتی هست که ما موقتا آن را حل کردیم.

البرز در ۲۰ سال آینده قطب اقتصادی کشور خواهد شد
وی بیان کرد: البرز به دلیل همجواری با تهران مرکز رقابتی دارد و خیلی از سرمایه گذاران علاقه به سرمایه گذاری در البرز به ویژه در اشتهارد دارند و با برنامه ریزی استانی که برای اشتغال دو هزار نفر در اشتهارد برای آینده نزدیک انجام شده، با این چشم انداز که البرز در ۲۰ سال آینده قطب اقتصادی کشور خواهد شد، تامین زیرساخت ها و انرژی اهمیت بالایی دارد که از اکنون در تلاش برای فراهم ساخت این زیرساخت ها هستیم.

 تقی نژاد گفت: برای تحقق این هدف و برای اینکه بتوانیم به صنایع استان گازرسانی داشته باشیم طرح خط انتقال گاز از بوئین زهرا به کرج که با سایز ۳۶ اینچ به طول ۶۴ کیلومتر با فشار هزار و ۵۰ که گاز را در غرب و کرج و همچنین صنایع استان را تا ۵۰ سال تامین و تضمین کند، پیشنهاد دادیم که این پروژه به اجرا درآمده است.

مدیرعامل شرکت گاز البرز اظهار کرد: سال ۹۲ ابتدای تشکیل دولت تدبیر۴۶۷ صنعت عمده در استان داشتیم اما اکنون تعداد واحدهای صنعتی استان به ۹۰۴ واحد رسیده است.

تقی نژاد با بیان برای هر علمک ۱۲ میلیون تومان هزینه صرف می شود اما از مشترکین ۲۷۰ هزار تومان دریافت می شود گفت: گاز نعمتی است که با هزینه ارزان به مصرف مشترکین می رسد و برای حفظ آن و انتقال به نسل های آینده ضرورت دارد در مصرف آن صرفی جویی لازم را داشته باشیم.

کد خبر: ۴۰٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha