۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
زمینه‌ توسعه صادرات خرما از هرمزگان فراهم می‌شود
رئیس سازمان صمت هرمزگان:

زمینه‌ توسعه صادرات خرما از هرمزگان فراهم می‌شود

بندرعباس- قاسمی، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان از فراهم کردن زمینه‌های توسعه صادرات خرما در این استان خبر داد.

خلیل قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: یک غفلت تاریخی در محصولات پتانسیل دار هرمزگان نظیر خرما رخ داده که نیاز است بیش از پیش به آن توجه شود.

وی ادامه داد: دو بخش در توسعه صادرات خرما از هرمزگان می توانند دخیل باشند که یکی از آن‌ها سازمان صنعت معدن و تجارت و دیگری در حوزه تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه اکثر مناطق استان قابلیت تولید خرما را دارد و احیای باغات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: علاوه بر آن، دو بازار اعم از بازار داخلی و دیگری بازار بین المللی یا همان صادرات مورد نیاز است.

قاسمی ادامه داد: برای هر دو مورد، کم کاری شده و نیازمند وفاق در مجموعه دستگاه‌های اداری و فعالین اقتصادی در این بخش بود که از ابتدای سال 98 با تشکیلات جدیدی که در اتاق بازرگانی بندرعباس شکل داد به مثابه افتتاح دفتر انجمن ملی خرما، برای سایر محصولات نیز به ترتیب پیش خواهیم رفت.

وی گفت: تشکل‌سازی یا تقویت تشکل‌های بخش خصوصی به عنوان عمده موضوع در حوزه تولید و تجارت؛ می‌تواند کارها را انجام دهد و دولت نیز باید در کنار آنها به عنوان تسهیل‌گر، برای زمینه‌سازی بازار داخلی و صادرات، اقداماتی انجام دهد که به موازات آن درحال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان داشت: در حوزه تولید «بخشی از محصولات استراتژیک کشوری» و حتی ثبت‌های جهانی خرمای پیارم در سنوات گذشته، نیازمند نگاه جدید در حوزه صادرات است که در این راستا راه اندازی پایانه های صادراتی، بسته بندی محصولات، انتقال به بازارهای جهانی، ایجاد فروشگاه ها و به ویژه معرفی و ایجاد بازارهای داخلی برای ثبات و تحقق اقتصاد مقاومتی که محصولات از تکان‌های بین‌المللی در امان باشد از ضروریات است.

کد خبر: ۴۰٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha