۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
تولید زیتون در طارم ۴۵درصد کاهش یافت/ گردش مالی ۲هزار میلیارد ریالی
رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان:

تولید زیتون در طارم ۴۵درصد کاهش یافت/ گردش مالی ۲هزار میلیارد ریالی

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان با بیان اینکه امسال به دلیل سرمازدگی تولید زیتون در طارم از ۴۵ هزار تن به ۲۵ هزار تن کاهش یافته است، گفت: گردش مالی زیتون دو هزار میلیارد ریال است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه طارم بیش از۴۵ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند، گفت: امسال به دلیل سرمازدگی تولید زیتون در طارم از ۴۵ هزار تن به ۲۵ هزار تن کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه طارم در تولید زیتون در سطح کشور سرآمد است، اظهار کرد: گردش مالی زیتون برای این شهرستان دو هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه طارم با ۲۰ درصد سطح زیر کشت، رتبه نخست تولید زیتون کشور را دارد، ابراز داشت: ۷۰درصد زیتون برداشتی به صورت کنسروی به کشورهای عراق، روسیه، پاکستان و افغانستان صادر می‌شود.

تاراسی با بیان اینکه طارم نه تنها در تولید زیتون در تولید سیر، گردو، فندق هم در سطح کشور مطرح است، گفت: سالانه بیش از پنج هزار تن روغن زیتون در طارم تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیب‌دار طی سال جاری در طارم انجام خواهد شد، تصریح کرد: با انجام این کار تولید زیتون در شهرستان افزایش یافته و در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه هم موثر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: برداشت زیتون از ۱۵ شهریورماه شروع شده و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

کد خبر: ۴۰٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha